In mij auto gaat soms de accu lampje zwakjes aan maar dat gebeurd niet altijd.
Na ongeveer 3 uur rijden op de autobahn met circa 140 Km/h ( 4200 toeren)gaat de lampje zwakjes branden,ga ik dan terug in de snelheid naar 130km/h dan gaat de lampje uit.
Ga ik weer 150 km/h dan is alles normaal pas na minuut of twee gaat de lampje zwakjes branden .
Na 7 uur rijden gaat de lampje constant aan,na het afzetten van de auto wou deze niet meer starten,accu leeg.
Tiijdens onze vakantje tripje naar het oosten.
Naar auto elektricieen gebracht en die heeft een spoel uit de dynamo vervangen (dfat had hij doorgemeten en die was kapot) en twee nieuwe koolborstels ,zo heeft die gezegd.
Storing opgelost zou je denken,nu treedt hetzelfde probleem op maar bij 150 km/h,bij lagere snelheiden niet.
Dat is al gecontroleerd: accu is goed (is van 11-2004),laad spanning tijdens stationair is ook goed 13,7 volt .
Is het toch verstandig om een nieuwe dynamo erin te zetten of ligt het probleem ergens aan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb nu immidels een nieuwe dynamo erin gezet en het probleem is verhoplpen.
Ruil dynamo 150 Euro,zelf gedaan in 3 uur.
Oude dynamo uit elkaar gehaald om te kijken wat de oorzaak is geweest,de sleep anker was flink ingesleten .
Tis gewoon slijtage na 210700 km en 9 jaar.
na zoveel kilometers kan zoiets gebeuren, toch?
fijn dat je laat weten wat het probleem was/hoe je het opgelost hebt.
17 jaar
Alles slijt na een bepaalde tijd / kilometrage,normalste zaak van de wereld.
Deze forum bevat een schat aan informatie over autotechniek,we moeten toch van elkaar leren vind ik.
Door oplossingen te plaatsen / schrijven dragen we een grote bijdrage aan het forum en onszelf.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar