Beste gegadigden,
Mijn vriendin rijd een Peugeot 206 1.4 op Gas. (met AC en PAS)
afgelopen jaar heb ik er al een ruilmotor en ruilbak ingezet, maar het beestje blijft om aandacht vragen
Tegenwoordig (vooral met de lage buitentemp?) knippert het acculampje zo af en toe onder de volgende condities:
Volgas, rond de 130 km/h ... (in 4e en 5e versn)
daarnaast werkt de stuurbekrachtiging niet altijd optimaal bij een koude motor (en alleen de eerste paar seconden/minuten)
persoonlijk dacht ik aan de onderstaande zaken:
--> Slippende multieriem (vanwege de combinatie stuurbekrachtiging)
--> Dynamo of Spanningsregelaar versleten (of zal dan de klacht zijn dat bij Stationair het acculampje zal moeten branden???)
--> Kabelbreuk ?
afgelopen zaterdag heb ik de multiriem gecontroleerd, die zag er best redelijk uit, maar de staat van de automatische spanner (die met een veer) kan ik visueel niet bepalen... zelf vind ik de riemspanning aan de lage kant. maar kan het zo zijn dat de riem slipt onder bovenstaande condities ???
Graag jullie hulp/visie :-) (alvorens ik een dure spanrol combinatie vervang (a +/- 200 euro) of zelfs tot een Dynamo revisie overga...
alvast bedankt,
Mvg Luuk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Luuk op de snaar staat de lengte afgedrukt + het aantal V-jes. Die snaren zijn in allerlei lengtes verkrijgbaar . Lees de lengte af en zet de eerstvolgende kleinere er op. Ontvet verder de snaarschijven. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar