de achterruitverwarming van onze 206 doet het niet meer, maar op de + zit wel rond de 14 volt bij inschakelen, bij uitschakelen 0 volt. Op de andere stekker zit geen spanning. De buitenspiegels doen het wel die worden wel warm, de zekering is niet door. Ik heb beide aansluitingen van het raam en alle "lijnen" van de ruit doorgemeten met een Ohm meter en die piept continu. Dus geen breuk aldaar. Maar weten doe ik het even niet meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je toch bezig bent met meten, waarom dan niet even voltjes meten tussen/over de stekkertje van de achterruit of heb je daar al gemeten? Als je vanaf een los massapunt van de carrosserie op 1 stekkertje ca. 14V meet en tussen beide stekkertjes niets, dan zal de oorzaak in de massa zitten. Kan zijn dat deze massadraad gebroken is in de doorvoer van klep naar carrosserie.
tussen auto en stekkertje geen sjoege, dus waarschijnlijk idd een massa probleem, dank voor de opmerking. Waar zou de massa van een achterruitverwarming bij een 206 zitten, iemand daar een idee over/ervaring mee? Ik ga zo wie zo even de doorvoer tussen carroserie en klep checken.
11 jaar
Gewoon massakabel volgen. Dan kom je er vanzelf achter waar die vast zit.
11 jaar
Massapunt voor de massa van achterruitverwarming zit L achter het bovenste zijpaneel in de koffer.
Ik heb dit probleem ook gehad. Is het probleem al verholpen? Zo niet, kijk dan eens onder de zekeringen in de auto aan de bestuurderskant. Daar zit een soort van boordcomputer met meerder multipolige stekkers. Bij mij was in de grote rechthoekige rode stekker het contact van de achterruitverwarming weggebrandt (slecht contact waarschijnlijk). Stekker op de sloop gehaald en deze aan de kabels gesoldeerd. Probleem opgelost.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar