close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Airco hapert soms

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 98pk

Hallo allemaal,

Ik heb een 306 xt station uit 2001, deze heeft nu 110.000 km gereden.
Ik heb hem nu 1 jaar, particulier gekocht.
Airco werkte toen ik hem kocht, na 1mnd bleek condensor lek. Deze heb ik zelf vervangen en de laten afvullen door stek bedrijf.
Toen de airco afgevuld was bouwde het systeem druk op maar blies niet af?
Drukregelaar vervangen en problemen over.
Nu begin van de zomer weer problemen, dus toch opnieuw leeghalen en vullen en een uur op druk laten staan. Conclusie systeem is goed.
Het volgende is er aan de hand, zodra de buiten temperatuur hoog en je zet de airco aan dan schakelt de pomp in (dat hoor je en voel je).
Maar dan gaat hij gelijk weer uit en schakelt opnieuw in en uit enzovoort.
Het gekke is dat hij dit niet doet als het minder warm is, zet ik hem 's ochtends vroeg aan dan wordt hij steen koud en werkt hij perfect.
Nu denk ik zelf dat de elektromagneet van de pomp slecht is en dat hij hem niet vast houdt.
Deze is los te vervangen, maar het is toch raar dat hij het alleen bij heet weer doet.
Als iemand bruikbare tips heeft dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt, William

Geplaatst door

William12146 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vermoedelijk zit er teveel koude middel (134a) in jouw systeem. Als het buiten warmer is word de druk in het systeem ook hoger. De overdruk beveiliging schakelt dan de compressor uit. Als de druk zakt schakelt de compressor weer in, maar in een mum van tijd is de druk weer te hoog, dus zo blijft de compressor in en uitschakel. Bij een koudere omgevingstemperatuur blijft ie net onder z'n overdruk beveiliging werken.

wkhoek 0
badge

16 jaar

Volgens de sticker hebben ze er 725 gram in gedaan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je het systeem nooit helemaal leeg kan halen als je er 700 in doet en hem gelijk weer leeghaald dan komt er maar 600 gram uit.
Als dit zo is dan zit er nu 825 gram in.

Ik mag toch aannemen dat een Stek erkende airco specialist zijn werk goed doet.
Is het dan beter om een afspraak bij Peugeot te maken?
Een vriend van me werkt bij het genoemde Stek bedrijf, vullen kost me 45 euro.
Ik ga in ieder geval vragen of hij de druk wil controleren

William12146 0

16 jaar

De druk is gecontroleerd en bij stationair bleef de druk 10 bar bij gasgeven gaat hij soms naar 25 bar.
Het blijkt dat de filterdroger verstopt zit en weinig doorlaat.
Deze vandaag vervangen en opnieuw laten afvullen. De drukblijft nu wel constant.
Deze week wordt het weer mooi weer, dus dan kan ik gelijk merken of het effect heeft gehad.
Als jullie niets meer horen, dan is het dus goed.
Groeten William

William12146 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.