Ik kreeg van morgen deze melding op het display : antivervuilingsysteem werkt onvoldoende.
Motor vermogen 50 %
Weet iemand wat dit is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uit laten lezen waarschijnlijk heeft hij net een beurt gehad waarbij de bougie's zijn vervangen ?Dat had niet gemoeten , bougie's gaan in dit type 120.000 km mee.Als je ze voortijdig vervangt gaan meestal kort daarna de bobine's 1 voor 1 stuk met deze storing tot gevolg.
kan je dat eens uitleggen oldtimer,waarom gaan die bobines stuk als je de bougies vervangt( juiste type bougie uiteraard).
gaan die bobines niet stuk als je de bougies bij 120000 vervangt???
MVG Diko
Ook wel maar dan is het te verkopen als normaal.Mijn ervaring is deze is dat ze eigenlijk altijd wel stuk lijken te gaan als je de boel los haalt.
Deze pen bobines zijn een zwak onderdeel van deze prachtige v6 motor. De isolatie is niet hoog genoeg,ze slaan door op de schacht waar ze in zitten. Die ruimte is zo klein dat daar heel gemakkelijk een vonkbrug ontstaat als de ioslatie ook maar even te wensen over laat. Daar kan geen bobine tegenop. Dit is eigenlijk een Renault bobine. Kijk maar eens op het renault forum, de V6 die ook in de lagunaII zit is niet de enige renault krachtbron met dit probleem. Bij renault hebben ze al veelmerken bobines gemonteerd maar ze gaan in bepaalde krachtbronnen allemaal stuk met of zonder vervanging van de bougies. Een bobine die alzwak is en ook nog eens gede enmonteerd wordt kan inderdaat sneller de geest geven.
oldtimer/peugeottechnieker bedankt voor de uitleg,het is dus weer hetzelfde verhaal,de kwaliteit van de onderdelen laat te wensen over.
het is voor (alle,niet alleen peugeot) fabrikanten schijnbaar alleen belangrijk om zo goedkoop mogelijk auto`s te produceren.
een kwalitatief goed product waardoor je uiteindelijk meer auto`s kan verkopen,daar is nog niet over nagedacht.
vervelend is wel dat je als garage je klanten goed wilt helpen maar op deze manier toch steeds met een hoge rekening aan komt.en probeer dat maar weer eens uit te leggen aan de klant.
MVG Diko
Diko, of de kwaliteit van de onderdelen direkt te wensen over laat wil ik niet direkt zeggen. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het aan de konstruktie details van de motor ligt dat de bobine stuk gaat. De fabrikant heeft daar voor gekozen om een bepaalde reden ,daar wegen zeker de kosten mee maar dat is niet altijd het geval. Soms heeft het maken met emissie of iets anders waar een fabrikant rekening mee moet houden.
Vrgr
PT nieker
Hier wil ik nog aan toevoegen dat de meest ideale plaats voor een bougie boven in de bolling van de verbrandingskamer is midden tussen de kleppen en dat is nou één keer niet de makkelijkste plaats om een bougie constructief neer te zetten en dan ook nog problemloos te laten vonken voor langere tijd.
Met een kabel zou dat gaan, alleen die is na enkele jaren verdroogt en slaat dan door bij vochtig weer en geeft dan ook storing,
gelijk zoals dat nu gebeurd,zeker als je gaat werken met vonk(bobine) spanningen boven 30000 volt, en dat is dan weer nodig om een arm en weinig homogeen mengsel aan te steken.
Wat een team. Nou oldtimer hebben we elkaar weer mooi aangevuld toch !
't lijkt wel, wanneer gaan we voor onszelf beginnen.
Dat zal een van mijn goede voornemens voor volgend jaar worden !!
Wel een beetje in de buurt van Den Haag dan graag, voor het geval ik een probleem heb waar ik zelf (en met behulp van dit forum) niet uitkom.
17 jaar
Uit eindelijk beginnen alle goede monteurs voor zichzelf.
Dat zie je ook in andere bedrijfstakken.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar