close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Boxer: boxer/jumper - ducato

Bouwjaar: 1998, Motorcode: 1.9 td

Moi,
M'n boxer is verrot. Ik moet een andere. Ik wil graag weten of de ducato's technisch hetzelfde zijn als de boxers/jumpers. Dezelfde vraag heb ik eigenlijk voor masters en movano's. En dan nog eentje die hier niet mag: Beter een Peugeot(achtige) of (net zo goed) een Renault(achtige)?
Groet,
Bert

Geplaatst door

Treb (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zijn nogal wat samenwerkingsverbanden tussen fabrikanten. De auto's zijn dan in ieder geval onderhuids grotendeels gelijk.
Dat geldt voor de Ducato/Boxer/Jumper met Fiat-techniek en ook voor de Movano/Master met Renault-techniek.
In het geval Ducato zijn niet altijd alle motoren verkrijgbaar bij alle 3 de merken. Soms is een motor alleen bij Fiat of PSA geleverd.
In dat geval motorcodes vergelijken.

oldford 0
badge

14 jaar

In het verleden hier wel eens wat gelezen over de sofim 2.8 (dit zou een puik motortje zijn) Is dit een totaal andere motor dan de 2.0 HDI? (ik ben aan het zoeken, en kom deze veel tegen) En is dit dezelde motor als de 2.8 in de master? Wat eigenlijk het meest belangrijk is: Roest. Hoewel er Peugeot op mijn auto staat komt het chassis/carosserie uit Italië. Weet iemand of het uitmaakt waar de auto gebouwd is? En die Renaults hoe staat het daar mee? Ik vind de master een mooie bak, maar ik weet er eigenlijk niets van.

Treb 0

14 jaar

Sofim is de naam van de diesel die Fiat gebruikt. Die motor wordt ook in de Iveco gebruikt.
Renault gebruikt ook diesel motoren van Sofim.
Even googlen op Sofim 2.8 en dan is er zo veel te vinden.

oldford 0
badge

14 jaar

Heeeel veeeel te vinden, ik zie door de bomen het bos niet meer. Is die sofim nu werkelijk een aanradar? Of vallen de verschillen wel mee?

Treb 0

14 jaar

Helluppie. Ik moet kiezen...tussen een 2.0/2.2 hdi (psa, neem ik aan) of de 2.8 sofim. Wat heeft over het algemeen de voorkeur, en waar moet ik extra opletten? Het extra vemogen ben ik niet echt nodig (wel fijn natuurlijk). Wie kan er wat over zeggen?
Groet,
Bert

Treb 0

14 jaar

ik vindt personelijk de 2.2 HDI van PSA erg fijn om mee te rijden in een bestel wagen

Hey Fordmonteurtje. Ik liep vandaag tegen iets heel anders aan: Een Transit met een 1998 cc (63kW). dit is een F3FA? 2005 met 90.000 km. Is dit wat of moet je er met een grote boog omheenlopen? En zo niet is er iets waar je extra op moet letten? Wanneer moet de distributie worden vervangen? En heeft Ford ook zoiets als peugeot servicebox/ service.citroen? Da's wel heel handig namelijk.

Treb 0

14 jaar

Angst voor roest heeft me doen besluiten geen Transit aan te schaffen. Het is een Jumper 2.0HDI geworden. Bedankt voor jullie bijdragen.

Treb 0

14 jaar

Als of een Jumper niet roest [img]http://i.fokzine.net/s/schater.gif[/img]

voor de rest veel plezier :)

Tsja, lees het eerste zinnetje van dit topic...
[url=http://img178.imageshack.us/i/smileysad....][img]http://img178.imageshack.us/img178/4069/...[/img][/url]

Treb 0

14 jaar

Maar Toyota's roesten niet. Ik zou kunnen overwegen een Prius op LPG G3 aan te schaffen, maar wat betaal ik dan eigenlijk aan wegenbelasting?

Treb 0

14 jaar

hehe, als jij het weet, belasting dienst weet het ook niet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.