Moi,
M'n boxer is verrot. Ik moet een andere. Ik wil graag weten of de ducato's technisch hetzelfde zijn als de boxers/jumpers. Dezelfde vraag heb ik eigenlijk voor masters en movano's. En dan nog eentje die hier niet mag: Beter een Peugeot(achtige) of (net zo goed) een Renault(achtige)?
Groet,
Bert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn nogal wat samenwerkingsverbanden tussen fabrikanten. De auto's zijn dan in ieder geval onderhuids grotendeels gelijk.
Dat geldt voor de Ducato/Boxer/Jumper met Fiat-techniek en ook voor de Movano/Master met Renault-techniek.
In het geval Ducato zijn niet altijd alle motoren verkrijgbaar bij alle 3 de merken. Soms is een motor alleen bij Fiat of PSA geleverd.
In dat geval motorcodes vergelijken.
In het verleden hier wel eens wat gelezen over de sofim 2.8 (dit zou een puik motortje zijn) Is dit een totaal andere motor dan de 2.0 HDI? (ik ben aan het zoeken, en kom deze veel tegen) En is dit dezelde motor als de 2.8 in de master? Wat eigenlijk het meest belangrijk is: Roest. Hoewel er Peugeot op mijn auto staat komt het chassis/carosserie uit Italië. Weet iemand of het uitmaakt waar de auto gebouwd is? En die Renaults hoe staat het daar mee? Ik vind de master een mooie bak, maar ik weet er eigenlijk niets van.
14 jaar
Sofim is de naam van de diesel die Fiat gebruikt. Die motor wordt ook in de Iveco gebruikt.
Renault gebruikt ook diesel motoren van Sofim.
Even googlen op Sofim 2.8 en dan is er zo veel te vinden.
Heeeel veeeel te vinden, ik zie door de bomen het bos niet meer. Is die sofim nu werkelijk een aanradar? Of vallen de verschillen wel mee?
14 jaar
Helluppie. Ik moet kiezen...tussen een 2.0/2.2 hdi (psa, neem ik aan) of de 2.8 sofim. Wat heeft over het algemeen de voorkeur, en waar moet ik extra opletten? Het extra vemogen ben ik niet echt nodig (wel fijn natuurlijk). Wie kan er wat over zeggen?
Groet,
Bert
14 jaar
ik vindt personelijk de 2.2 HDI van PSA erg fijn om mee te rijden in een bestel wagen
Hey Fordmonteurtje. Ik liep vandaag tegen iets heel anders aan: Een Transit met een 1998 cc (63kW). dit is een F3FA? 2005 met 90.000 km. Is dit wat of moet je er met een grote boog omheenlopen? En zo niet is er iets waar je extra op moet letten? Wanneer moet de distributie worden vervangen? En heeft Ford ook zoiets als peugeot servicebox/ service.citroen? Da's wel heel handig namelijk.
14 jaar
Angst voor roest heeft me doen besluiten geen Transit aan te schaffen. Het is een Jumper 2.0HDI geworden. Bedankt voor jullie bijdragen.
14 jaar
Als of een Jumper niet roest [img]http://i.fokzine.net/s/schater.gif[/img]
voor de rest veel plezier :)
Tsja, lees het eerste zinnetje van dit topic...
[url=http://img178.imageshack.us/i/smileysad....][img]http://img178.imageshack.us/img178/4069/...[/img][/url]
14 jaar
Maar Toyota's roesten niet. Ik zou kunnen overwegen een Prius op LPG G3 aan te schaffen, maar wat betaal ik dan eigenlijk aan wegenbelasting?
14 jaar
hehe, als jij het weet, belasting dienst weet het ook niet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar