Peugeot 307 2004: de ventilator doet het niet van de[ kachel]

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 2, Vermogen (kw): 80

ik ben al een maand bezig om het uit te zoeken waarom de blower niet doet .
motor al er uit gehaald en getest die is goed en ik heb de kachel weer stand vervangen [om dat de meeste onderdeel wat kapot ging volgens de dealer .]
kabel nagekeken allemaal goed en schoon
zekering na gekeken niks kapot maar toch vervangen
en nog steeds niks

ik kom er niet meer uit

1968

Geplaatst door 1968 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harry4203 (470) PRO, 4 jaar geleden

heb je al gemeten? delen zomaar vervangen loopt meestal slecht af. ik neem aan dat het een 307 betreft met enkelvoudige airco zonder climate-controle? staat er bv wel 12V op de kachelmotor? (meten met testlamp en niet met voltmeter)

Siem Bijman (165) PRO, 4 jaar geleden

Inderdaad meten, stekkers willen wel verbranden, kijk daar ook eens goed naar.

1968 (0), 4 jaar geleden

ja [harry 4203] het betreft gewoon uitvoering ja 12 volt motor
oke weer los halen en meten met lamp maakt het uit welke lamp ?
en stekkers vervangen ze zijn wel mooi schoon geen zwarte of andere kleur
jij ook bedankt siem bijman ga na feestdagen weerbezig
alle bij een goede feestdagen gewenst en een goed 2020

harry4203 (470) PRO, 4 jaar geleden

als je 12v hebt, kun je ook even op het andere pootje massa zetten. gaat ie dan volgas draaien weet je iig dat de voeding goed is. is dat zo, dan eerst een meten op de kachelweerstand.

1968 (0), 4 jaar geleden

dat heb ik vorige keer gedaan ,dat is wel goed
ik heb de kachel weerstand op aan raden van de garage vervangen voor een nieuwe weer stand
ik zit in eens te bedenken kan de knop stuk zijn ?

1968 (0), 4 jaar geleden

ik heb alles weer los gehaald en gemeten op de oude manier
en alles werkt de motor krijgt op ene manier geen stroom

Robbbbb (0), 4 jaar geleden

Hetzelfde heb ik met een 206 gehad. Hier was het electronische deel van het contactslot defect. Die regelt op meerdere delen of de auro stroom krijgt. Je kan dit testen door op het zekeringpaneel stroom van een ander deel met een draadje door te lussen naar de ventilator. Slot kan je verwijderen door sleutel in het contact te steken en dan te draaien tussen contact en start en trekken. Op de sloop kost het je een keer een 10tje je kan het onderste deel van het slot overzetten zodat je je eigen sleutel kan blijven gebruiken.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.