close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Druklager van de koppeling

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Hallo

een paar dagen geleden hoorde ik bij het intrappen van de koppeling een irritant geluid ook werd het intrappen van de koppeling zwaarder
ik ben naar de garage gegaan en gevraagd wat het was, hij vertelde mij dat het een kapotte druklager van de koppeling was en dat het al met al 7 a 800 euro zou gaan kosten.. ik heb de onderdelen besteld maar ben niet van plan het door de garage te laten doen. ik heb zelf een brug tot mijn beschikking en wil het daarom zelf doen.
de man van de garage vertelde mij dat de versnellingsbak eraf moest en dat je er dan zo bij kon om het te vervangen. heeft iemand tips en opmerkingen zodat ik geen fouten maak

Mvg Arjen Fopma

Geplaatst door

ArjenFopma (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Inderdaad, versnellingsbak incl. cardan, wiellagermoer,... het vesnellingsbak op zijn eigen zit met bouten vast, maar je moet toch van alles demonteren om eraan te komen, motor zou ook opgehangen worden of onderstut worden, ge zijt toch uren bezig, maar waarom zou het bij u niet lukken, gewoon doen als je wat van techniek kent natuurlijk.
Gr.

firedriver 335

10 jaar

die 800 euro zal wel voor de complete koppeling-set zijn.Ik weet uiteraard niet precies hoe het zit met een 206,maar over het algemeen ben je wel een centreer-pen nodig om de koppeling goed te centreren voordat je de drukgroep vastzet,anders krijg je de versnellingsbak er van zijn lang zal ze leven niet meer op.Soms wordt er een centreerpen meegeleverd.
Let ook op met het druklager,die zijn tegenwoordig van plastic,en de bevestiging breekt er makkelijk van af.Verder moet je de ontkoppelvork ook even controleren op gangbaarheid,die zitten vaak in nylon geleidebussen,en als de boel toch los ligt kun je die net zo goed mee vervangen,dat zijn de kosten niet.Maar nogmaals,hoe dat precies bij een 206 zit weet ik niet,maar voor een beetje sleutelaar is het prima te doen.Let ook even op de oliekeerringen van je steekassen,aangezien die nog wel eens willen lekken,de boel ligt er toch af.Niet vergeten dat je versnellingsbakolie nodig bent.

hobby-monteur 0

10 jaar

Het is geen klusje om zomaar even te doen.
Het is veel sleutelwerk en als de boel niet goed gemonteerd word kan je alles weer loshalen.
Als je geen tot weinig sleutel ervaring hebt ,niet aan beginnen.
Daar is dit klusje te groot en te gecompliceerd voor.

primera p11 0

10 jaar

Bedankt alvast voor de berichten zal alle tip en opmerkingen zeker mee nemen, ik heb samen met 2 goeie vrienden van mij wel behoorlijk wat verstand van auto's dus dat zit gelukkig goed! zal er van de week mee bezig ik laat het wel even weten

Mvg

ArjenFopma 0

10 jaar

het is al weer een tijd geleden dat ik dit bericht geplaatst heb maar alles is goed gegaan heb het toch laten doen door een garage en kosten vielen achteraf nog redelijk mee bedankt voor het mee denken en de tips!

ArjenFopma 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.