hallo allemaal, nadat de krukaspoelie kapot was gelopen en vervolgens bij demontage de bout afbrak id er een nieuwe krukas ingekomen.
auto heeft 2 weken goed gelopen tot er spontaan een klep niet meer dicht ging. na een kijk operatie bleek een tuimelaartje kapot zijn gegaan en is de cilinderkop vervangen.
aangezien dat je bij een 2.0 hdi overal lekker bij kan komen heb ik besloten om de moter te demonteren te repareren en weer te hermonteren.
conclusie; auto loopt perfect alleen als je in de 2e versneling laag in toeren rijd en gas geeft is ie niet vooruit te branden en lijkt het alsof ie op 3 cil. loopt.
vermogen is een stuk minder.
als je stil staat en gas geeft hoor/merk je niets
geen storing op dashbord,
auto rookt ook niet.
ik zit zelf aan de nokkenassensor te denken maar ik weet niet of deze met de ecu in verbinding staat om een storing aan te geven.
ik heb het helemaal gehad met dat ding (er staat met gemak qua geld een nieuwe auto)
wie kan mij helpen?
auto is van 2002 en heeft 185.000 km gelopen
cilinderkop van 2002 met 44.000 km
groeten van patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit er niet een slangetje van de UGR verkeerd gemonteerd.
oke en waar zit deze precies? en kunnen de slangetjes van het apparaatje die aan de accu bak zitten er ook mee te maken hebben?
18 jaar
UGR uitlaatgasdrecirculatie kijk eens naar de klep acter op de kop die met het ijzeren pijpje naar het inlaatspruitstuk loopt en volg daarvandaan de slangetjes naar een klep, volgens mij die die jij bedoelt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar