Hallo allemaal, wie weet raadt,
Het betreft een peugeot 1.4 VTI uit 2010, deze geeft een emissie storing ,loopt beroerd in noodloop en ventilator blijft lopen bij het afzetten van de motor,alles is al aan deze auto uitgevoerd en vervangen door specialisten en vakgarages, maar helaas nog niet gemaakt, vervangen is de distributieketting ,bougies, nokkenas verstellers,bobines,injectors gereinigd, nokkenas pakking vanos,nokkenas sensoren, compressie meting, alles uitgelezen en ingeleerd, motorflush,wie kan mij de goede richting op sturen want de kosten zijn erg hoog opgelopen ,alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke foutcodes worden er nu uitgelezen? Exacte tekst en/of nummer graag.
hallo, foutcodes zijn p 1340,p 1338 p 0368
5 jaar
P0368 Nokkenaspositie sensor "B", circuit hoog
Ik denk dat daar je probleem mee begint. Sensor "B" is meestal de uitlaatnokkenas.
Er kan een kortsluiting of onderbreking in de bedrading zitten, de sensor kan defect zijn, zo'n soort oorzaak.
De andere 2 codes zijn misfires, maar dat kan een gevolg zijn.
Is het signaal van die nokkenassensor als eens met een scope bekeken?
hoi oldford, ja dat is al een keer gedaan maar daar kwam de monteur niet uit en was volgens hem goed, bedrading is doorgemeten en is in orde , morgen worden er nieuwe klepseals geplaatst en zou het opgelost moeten zijn ,ik had ook nog een p1336 engine torque monitoring adaption at limit
5 jaar
Ik weet niet waar je die omschrijving voor P1336 vandaan hebt, maar dat is er eentje voor een diesel motor.
P1336 bij jouw motor is een Misfire op een willekeurige of meerdere cylinders.
Het lijkt erop dat je bij de verkeerde "monteur" bent.
nou uhh bedrijven, nu het volgende vandaag 16 stuks klepseals vervangen en hij gaat na een minuut stationair lopen in emissiestoring, bij het uitlezen is niks te zien alleen wat misfire, en positie nokkenas bank 1, andere sensor erin gezet van de exentriekas VTI en die geeft storing motormanagement, als ik na het starten en wissen dtc het toerental boven de 1000 houdt dan loopt de auto perfect ,echter voor een stoplicht gas los dan gaat de motor stotteren schudden en laat een hoop rook uit de uitlaat komen en gaat hij in de noodloop ,rara wat kan het nog zijn
5 jaar
Wanneer er al zoveel 'specialisten' aan deze auto hebben gesleuteld, neem dan 1 tip van mij aan: BEGIN OVERNIEUW vanaf HET BEGIN. Want afgaan op de diagnose van een ander, is het meest stomme wat je kunt doen ;-)
Groet, Kevin
nieuwe motor erin zegt een peugeot specialist,een ander nieuwe zuigers,nou ik heb de stekker van het valvetronic systeem er af en dan hij loopt perfect,stekker er op bij stationair en ja hoor hij gaat dan in noodloop
5 jaar
Beste topicstarter, fijn dat u gebruik heeft gemaakt van ons forum. Heeft u de oplossing inmiddels gevonden? Dan stellen we het op prijs als u dit terugkoppelt in dit topic.
Mvg,
De Problemcar Hulplijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar