Peugeot 307: Foutcode po406

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 hdi

Motorstoringslampje brandt foutcode p0406 egr potentiesignaal spanning te hoog. Nieuwe egrklep gemonteerd blijft dezelfde foutcode geven bedrading weerstand gemeten alle draden goed. ECU laten testen en deze is goed???

astra2

Geplaatst door astra2 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

harry4203 (495) PRO, 14 jaar geleden

nou wordt het onderhand moeilijk jos. had je toevallig ook zelf nog gemeten of die 5v voedingsspanning op de egr-klep ook daadwerkelijk 5v is, en bij draaiende motor niet te hoog wordt? als je deze p0406 code opzoekt in servicebox blijft ie toch hameren op de bedrading naar de klep en de voedingsspanning.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Wanneer zet hij de fout tijdens het rijden of ook al als je de auto op contact zet?
Kan het niet de positie van de klep zijn die echt niet goed is?

Is maar een idee, maar bij sommige andere merken krijg je EGR codes omdat de ECU het verkeerde onderdeel
veroordeeld.
Is bijvoorbeeld een LMM slecht maar krijg je een EGR code.


Oiram

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Motor managment computer al geupdate naar de laatste software versie?

harry4203 (495) PRO, 14 jaar geleden

ja. foutcode komt na aanzetten contact ook meteen weer terug

K&A autoservice (0) PRO, 14 jaar geleden

probeer toch maar eens te kijken of de injectieberekenaar geen update nodig heeft,en je kan ook aan de hand van de hoogte van de spoel van de klep zien of het een vernieuwde verbeterde is of nog steeds een oude.de nieuwe is hoger

harry4203 (495) PRO, 14 jaar geleden

ff lezen, egr-klep is vervangen. gewijzigd ond nummer, en laatste software zit erin.

Oxo8320 (25) PRO, 14 jaar geleden

P0406:
De storing treedt op als de spanning van de positiesensor hoger is dan 4,7 V (maximale grenswaarde) gedurende een periode van 250 ms.

Omdat de storing er al in komt met contact aanzetten is onderstaand wel te proberen.
Koppel de componenten die ook 5V voeding van de EBE hebben eens af. (b.v. raildruksensor )
Meet dan met een scoop op pin 4 van v d UGR klep.
doe daarna telkens weer een component aansluiten en kijk dan wat er met de spanning op de scoop gebeurt. (piekt die boven de 4.7 volt dan heb je de boosdoener gevonden)

astra2 (0) PRO, 14 jaar geleden

Alles gedaan wat aangedragen is kabelboom gede-monteerd en aan andere auto vast gekoppeld en de zelfde storing bleef kabelboom vervangen probleem was weg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum