klopt het dat het testen van gloeibougies[pitten] met een multiemeter niet voldoende is om te zien of ze goed zijn??
ik heb nl op alle 4 de pitten uitslag op mijn multiemeter.[ohm stand] er zit wel n verschil in de 4 pitten van 0,8 0,9 1,0 en 0,8
voor de duidelijkheid , het plaatje heb ik er afgehaald bij drie pitten en bij de 3e pit [kan je erg slecht bij heb ik t laten zitten [geeft ook de hoogste uitslag aan] ik heb ook gehoord dat mijn probleem[koud start] misschien wel de voorregelweerstand van de gloeispiralen kan zijn. ik heb gelijk mijn brandstoffilter gecheckt maar was/is schoon genoeg en dan zou de auto ook slecht moeten starten als ie warm is en dat doet ie niet. ben benieuwd op n antwoord, groetjes rené
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klepspeling??
[quote=schol]klepspeling??[/quote]
snap m niet klepspeling??
17 jaar
Ja dit klopt,
wij hebben het ook eens gehad bij n 205 diesel. Ze leken nog goed bij het doormeten, bij het testen in uitgebouwde toestand ( gewoon rechtstreeks op de accu en voelen met de hand of ze warm worden, wel voorzichtig he!!) bleken ze allemaal kapot te zijn, na het plaatsten van nieuwe gloeispiralen starte hij weer als n zonnetje.
met klepspeling bedoelt hij dat wanneer deze niet juist meer is, dit voor vergelijkbare koude start problemen kan zorgen...
17 jaar
[quote=post767]Ja doit klopt,
wij hadden het ook gedaan en ze leken nog goed, bij het testen in uitgebouwde toestand bleken ze allemaal kapot.
na het plaatsten van nieuwe start hij weer als n zonnetje[/quote]
oke post767 bedankt ga ik ff proberen dan groeten rené
17 jaar
bij testen op een accu moeten de gloeipitten binnen paar seconden rood opgloeien.
Kun je makkelijk met een ongeisoleerde waterpomp tang doen.
De gloeipit bij de schroefdraad in de bek van de waterpomp tang pakken (massa punt) en de handvatten op de min pool van de accu houden.
Dan met de plus pool van de gloeipit de plus pool van de accu aanraken.
17 jaar
[quote=schol]klepspeling??[/quote]
Het gaat hier over de XUD9, de klepspeling verloopt amper bij dat type....
Beunhaas,
het kan best zijn dat de klepspeling niet gauw verkeerd staat, maar het komt toch wel voor, en als hij verkeerd staat geeft dit vaak grote koude start problemen. vergelijkbaar met niet werkende gloispiralen. heb het regelmatig mee gemaakt.l
17 jaar
Hierover heb ik toch ook wel een vraagje, gisteren de kleppen laten stellen wat duidelijk merkbaar is, alleen start hij slecht als hij koud is met een hoop blauwe rook, als hij warm is geem probleem, kunnen dit de gloeispiralen zijn en is dit kostbaar? Rij sonds kort met diesel en heb er weinig verstand van?
17 jaar
Opgelost?
Voor uw motor - xud9 - kosten ze 10 à 15euro bij een autopparts dealer.
Voorzichtig, breek ze nie af bij 't uitschroeven! Eerst schoonmaken rondom (anders sukkelt er vuil in motorblok).
Als je al een tijdje bolt met slechte gloeibougies, ook een "potteke" bij je diesel doen om te kuisen.
17 jaar
[quote=koert_ahja]Opgelost?
Voor uw motor - xud9 - kosten ze 10 à 15euro bij een autopparts dealer.
Voorzichtig, breek ze nie af bij 't uitschroeven! Eerst schoonmaken rondom (anders sukkelt er vuil in motorblok).
Als je al een tijdje bolt met slechte gloeibougies, ook een "potteke" bij je diesel doen om te kuisen.[/quote]
Bij Belgische uitdrukkingen graag even een vertaling!
*off*
Iemand echt problemen met 't lezen van bovenstaande post? Dan kan ik er rekening mee houden.
Potteke zal mss niet in den dikke vandale staan, maar da's dan ook niet echt de uitdaging geweest van de dag, meen ik :-p
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar