Hallo ieder,
De kachel geeft geen warme lucht, ook niet na een kwartier rijden. Wie heeft er enig idee van waar dat aan kan liggen. Ben naar de dealer geweest en zij hebben het uitgelezen en geen problemen gevonden en zeiden dat de kachel perfect functioneert. Nu doen we al de kachel hoog zetten als we thuis komen om vervolgens de volgende morgen enigzins iets warme lucht te krijgen. Nu met die vrieskou is dat niet meer toereikend. Help!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De kachel de avond van te voren hoog zetten ? Zie het nut daarvan niet in, de motor moet eerst even op temp komen wil je warme lucht binnen krijgen.
Maar als ik het goed begrijp werkt de aanjager wel gewoon in alle standen alleen komt er koude lucht uit ?
Waar staat de motor temp na een stuk rijden ?
Gr Stefan
Hoi Stefan,
Het klopt dat de aanjager gewoon functioneerd in alle standen. Temperatuur staat na een stuk rijden ±70°C.
Gr.
Jeff
14 jaar
Nu heb na een ritje van 20 km nog geen warmte, hij blaast alleen maar koude buiten lucht. Even een boodschap gedaan en daarna voelde ik dat er eindelijk warme lucht uit kwam.
Iemand enig idee.
Gr.
Jeff
14 jaar
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Niveau koelvloeistof oké? Thermostaat oké? Werkt de koud/warm mengklep? Is het een uitvoering met climat control, oftewel een ventilatie-verwarmingssysteem met instelbare temperatuurregeling?
Hallo Hans4074,
Het is inderdaad een uitvoering met climat control.
Gr.
Jeff
14 jaar
Jeff, gezien het bouwjaar (2005) is het dan een climat control waarmee je de temp. instelling links (bestuurder) en rechts (passagier) apart kunt instellen? Zo ja, worden beide kanten NIET warm?
Hoi Hans,
de temp kan alleen aan de bestuurders kant ingesteld worden, dus niet apart.
14 jaar
Word de motor warm genoeg ? duurt het langer dan vroeger eer de motor warm is ?
Het onderdeel dat de motortemperatuur regelt is de thermostaat die kost ongeveer 15 en als je twijfelt over de motortemperatuur begin dan met die te vervangen.
Het eerste dat je vervangt bij themperatuurproblemen (te koud of te warm) is de thermostaat.
Is er koelvloeistof verlies ?
Het eerste dat gewoonlijk uitvalt is de verwarming doordat er lucht in de verwarming komt.
Ik dacht dat er een ontluchter op de slangen staat van de verwarming heb je die al eens opengezet?
14 jaar
Waarom ontluchten Hans ? Dan moet er iets aan de hand zijn..
Als de temp op 70+ graden staat, moet er op zijn minst wat van warme lucht naar binnen komen.
Als is de ideale temp rond de 90 graden, kan zijn dat de thermostaat wat te vroeg opent, of niet meer goed sluit.
Gr Stefan
14 jaar
ik heb ook een probleem met de kachel van een renault senic.
alle slangen worden warm maar heb geen warme lucht in de auto
nieuwe termostaat er op gedaan nieuwe zenders heb er al spul in gedaan om het systeem te reiningen.enz .
kan het bij mij de kachel radiateur zijn .
mvg febian
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar