Ik kan ongeveer tot ongeveer een kwart tank rijden en dan begint de motor in te houden en vervolgens slaat de motor af. Als ik weer diesel tank, dan is het probleem weg, tot de tankmeter weer op een kwart staat. De tank is niet vacuum getrokken.
Waar zou ik het probleem kunnen vinden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk is de zuigleiding tussen de tank en de pomp ergens lek in een gedeelte dat hoger ligt dan het brandstof niveau. Na verloop van het zakken van het brandstofniveau komt er een moment dat er meer lucht wordt aangezogen dan er via de retour terug gestuurd kan worden. Als het brandstoffilter vrij hoog is ge`plaatst, zou ik eerst de pakking ervan vervangen. Als de tank helemaal vol getankt is,tot en met de vul-pijp, wordt de lekkage misschien spontaan ergens zichtbaar. zeker als de auto scheef geplaatst kan worden.
Succes.
Cor van Jaarsveld.
Als u na het probleem gaat tanken , hoeveel brandstof gaat er dan in de tank ? De inhoud is 60 liter .
Staat de meter na het voltanken wel op maximaal vol ?
Na het voltanken staat de meter wel weer op vol. Dan gaat er geloof ik ongeveer 35-40 liter in
6 jaar
Heb ooit een dergelijke probleem weten op te lossen. Weliswaar een ander merk en zelfs een op benzine rijdende auto.
In mijn geval was de oorzaak een tak (echt wel, auto was gebruikt gekocht en geschiedenis onbekend )in de tank, welke verstopte brandstof doorvoer naar de pomp bij lage tankinhoud. Bij een volle tank was er geen probleem.
Of dat in uw geval is, dient onderzocht te worden.
Als het mogelijk is brandstof pomp uit de tank halen en controleren op vervuiling/verstopping is een van de opties.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar