Peugeot 306: Koel vloeistof circuleert niet

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 XR 8V

Na aanleiding van mijn ongeluk is mij voorkant een beetje verbogen waardoor mijn radiateur was verschoven.
Toen ik wou wegrijden controleerde ik eventjes alles onder de motorkap en kwam zag dat mijn koelvloeistof slang van radiateur naar de motor gescheurd was. Dus ik heb iets verderop meteen een nieuwe slang gekocht en gemonteerd.
Nu begrijp ik niet dat ik maar 1 slang heb bij mijn radiateur.
Tot aan de aanrijding deed alles het nog perfect.
Nu moet ik steeds water bijvullen maar zie niet waar het heen loopt.
Mijn radiateur is nog goed en lekdicht!!!

MIJN PROBLEEM:

Koelvloeistof loopt niet van radiateur naar motor.
Geprobeerd te ontluchten maar er kwam geen druppel.

Klopt het dat ik maar 1 slang kan hebben van mijn radiateur naar de motor?? ( alleen de bovenste )

Mijn motor loopt binnen 10 sec. op naar de 90 graden en daarna duurt het ongeveer 15 sec tot al mijn lampjes beginnen te branden. Temp. is na 25 sec. 110 graden!!!!!! ik moet ongeveer een uur wachten voordat ik weer 10 sec. kan rijden.

Bij mijn kilometer teller geeft de auto wel aan dat de motor warm is maar ik krijg geen warme lucht door de ventilatie, al is mijn motor 110 graden mijn radiateur blijft ijskoud.




Wat kan ik hier aan doen??
Wat zal het probleem zijn??

Als er Tips & Tricks zijn, LAAT HET ME AUB WETEN!!!

ismailbaba

Geplaatst door ismailbaba (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je maar 1 slang op de radiateur hebt, dan is dat de oorzaak want het moeten er toch echt 2 zijn m.a.w. kijk nog eens goed.
De onderste zal er best wel zitten.
Toch denk ik dat je niet goed ontlucht hebt. Er zitten 3 ontluchtpunten, namelijk 1 op de kachelslang t.h.v. de doorvoer van motorruimte naar interieur, 1 op het thermostaathuis en 1 bovenop de radiateur. Verder moet je zorgen dat tijdens vullen, ontluchten en warmdraaien het nivo van koelvloeistof ca. 1 ltr. hoger staat dan max. in de radiateur. In de werkplaats gebruiken we hier een speciale vultrechter voor, maar het schijnt ook te lukken met een plastic fles, bodem eraf snijden, en op z'n kop op de vulopening lekvrij zien te bevestigen.

ismailbaba (0), 13 jaar geleden

Hoe weet ik trouwens of mijn waterpomp kapot is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum