Peugeot 206+: koeling

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFT, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 54

Sinds vanmorgen loopt de motortemperatuur zo hoog op dat ik het stopsignaal kreeg in het dashboard. Het reservoir van de koelvloeistof was volledig leeg. Deze gelijk bijgevuld.
Hoe kan dit gebeuren? Wat zijn de mogelijke oorzaken?

Sebo

Geplaatst door Sebo (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ferdinand (60), 8 jaar geleden

Kan van alles zijn.Lekke radiateur en of slangen.Waterpomp kan lekken.Lekke koppakking.Dit kan je zelf allemaal controleren.Heb je witte rook als je gas geeft,dan is het de koppakking.Kijk ook je olie na of die helder is en heeft de koelvloeistof nog een heldere kleur.
Ferry

Sebo (0), 8 jaar geleden

hoi Ferry,
er zit totaal geen koelvloeistof meer in, de nieuwe was uiteraard helder.
er lag wel wat vettige substantie op de slang onder de radiator, deze schoongemaakt en een stukje gereden daarna was deze ook nog schoon.
geen idee hoeveel km ik zou moeten rijden om er achter te komen.

ferdinand (60), 8 jaar geleden

Als er totaal geen vloeistof meer in zat ,dan moet je kunnen vinden waar hij lekt.Heb je witte rook,dat kan je zo controleren.
ferry

Sebo (0), 8 jaar geleden

nee geen witte rook, ook onder de auto ligt helemaal niks

ferdinand (60), 8 jaar geleden

De olie is die nog helder, geen grijze substantie.

ferdinand (60), 8 jaar geleden

Kachel eventueel lek.Is het binnen de auto nat.

ferdinand (60), 8 jaar geleden

Al gevonden?

ferdinand (60), 8 jaar geleden

De bedoeling van deze Site is ,dat je ook de oplossing vermeld.Dan hebben andere er ook wat aan.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.