👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Onlangs heb ik van mijn Peugeot 207 de thermostaat en koelvloeistofsensor, waterpomp vervangen (met originele thermostaat zelfde wat erin zat) ivm. fluctuerende tempratuur. De koelvloeistof tempratuur warmt niet goed op / duurt lang voor het warm wordt en als hij op tempratuur is zakt het weer
De meter blijft niet netjes in het midden staan ook na uitlezen en rijden met een OBD scanner is duidelijk te zien dat de uitgelezen tempratuur vrijwel direct met minimaal 10 graden fluctueert. Met de gril dicht duurt het ook nog redelijk lang voor de motor op tempratuur is maar zakt dan niet meer zo gauw in. Normaal zou ik denken aan een open thermostaat en of defecte sensor. Als ik de groene sensor de stekker uittrek dan schiet de meter gelijk omhoog en gaat het stop lampje branden op het instrumentenpaneel. De kabel van de kvs sensor is doorgemeten en zit er gewoon 5Volt op de kabel, de PCM geeft ook geen foutcodes aan voor het koelsysteem.
Het is met een electrische thermostaat
Normaal gesproken blijft de koelvloeistof alleen door de motor lopen en pas rond 104 graden zou de thermostaat open moeten gaan. De verwarming wordt wel gewoon vrij snel warm binnen 3-5KM en blijft altijd warm ook voor het vervangen van de thermostaat. Is dit een bekend probleem bij de Peugeot 207.? Heb eventueel een filmpje waarop te zien is dat hij naar de 80° gaat en dan weer zakt. Het heeft dan al lang geduurd voordat de meter omhoog kwam
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.