auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 5008 2010: Koelstofverlies

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Hallo. Reservoir moet ik steeds bijvullen.soms zie je geen waterverlies, soms grote plas onder de auto. Temperatuur steeds 90 gr. Laatste dagen slaat ventilator al direct aan bij het starten. Geen flauw idee wat er aan de hand (motor) is. Iemand enig idee of tip?

Geplaatst door

Vidirk +65

al 13 uur lid

Reacties

je zal het systeem onder druk moeten zetten om te zien waar het lekt.

groetjes jan

jan T +495
badge vip badge

12 uur

Jan.systeem is onder druk gezet . Niks te zien. Dop reservoir vervangen afdichting kleppendeksel ook vervangen door olieverlies

Vidirk +65

12 uur

nou dan zou ik eens een koppakking test laten uitvoeren de meeste bedrijven hebben die wel dan zie je gelijk of er uitlaatgas bij het koelsysteem komt

groetjes jan

jan T +495
badge vip badge

12 uur

Systeem zowel koud als warm onder druk zetten, niks te zien is gelul. Zoeken op de plaats waar de plas ongeveer ligt die je beschrijft. Thermostaathuis en waterpomp zijn veel voorkomende oorzaken.

Ik dacht ook aan thermostaathuis. Plas ligt steeds ter hoogte van voorwiel of stuur. Maar meestal niks maar toch al enkele x loopt het er redelijk rap uit. (Druppelt)

Vidirk +65

12 uur

Als je het ziet druppelen wat is dan de reden om niet te gaan kijken waar het vandaan komt .

Ik heb geen brug he. Ik kan ook niet onder de auto. Ben invalide. Maar motor kap open gedaan en nergens wat te zien. Onder auto, druppels warm water op mijn hand

Vidirk +65

11 uur

Water of koelvloeistof?

Pivavar +505

9 uur

Oke duidelijk maar als het zo hard lekt dan moet op de brug duidelijk te zien zijn aan de sporen die kvs achterlaat waar het weg komt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 5008 of stel zelf een nieuwe vraag.