Klant komt met klacht dat motor heet loopt als gevolg van niet draaiende koelvin. Deze blijkt inderdaad defect. Toch maar even gekeken of de 2 dikke voedingsdraden (blauw +, geel/groen - ) spanning kregen. Helaas, wel massa, maar geen plus op de blauwe draad.
Deze blijkt aangestuurd te worden door het relais naast de koelvin, die op zijn beurt weer spanning moet krijgen door een dikke gele draad die richting de zekeringkast loopt lv in de motorruimte. Ook daar geen spanning op. Enig speurwerk lijkt dat zekering F11 (40A) deze aanstuurt. (weet ik niet zeker). Maar ook daar staat geen spanning op.
In de zekeringenkast in het dashboard vind ik wel een plug met een dikke gele draad. Daar staat wel spanning op, dus behoudens een onwaarschijnlijke draadbreuk is dat niet de draad die we zoeken.
Kortom.., weer een uitdaging.
Weet iemand waar die dikke gele draad vandaan komt? Is er ergens nog een relais verstopt? Of zit ik op een compleet verkeerd spoor?
Alvast dank voor het meedenken.
Uitgelezen code's: P0480, P0420
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je bent niet geabonneerd hella, alldata o.i.d.? Met een stroomschema moet je eruit komen mijn inziens...(e weet immers dat je de + mist tot aan de connector. evt met test lamp en aansturing de bekabeling testen.
Hoi Ehombie, inderdaad niet een abonnement daarop. Was wel handig geweest idd, want het bleek een verborgen 50A zekering te zijn die onder de zekeringkast verstopt zit. Probleem opgelost. Thanks
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
3 maanden