Beste,
Sind een tijdje ben ik in het bezit van een peugeot 1,4 8V benzine. (KM 21.000)
Vanaf het begin heb ik problemen met de temperatuur van de motor. Eerst slingerde de temperatuur zacht heen en weer. Tussen de 80 en 90 graden. Hierop zijn een temp. sensor (groene) en een thermostaat vervangen. Hoewel de klacht wel is verandert zit er nog wel een klacht in.
Bij rijden in de stad vanaf moment dat de motor koud is, is de temp bijna niet boven de 70 graden C te krijgen. Ook op de snelweg lukt dit niet. Totdat ik het gaspedaal plat intrap en de toeren maximaal oplopen. De temperatuur loopt dan direct op naar 90 graden ( van 70 naar 90 in ongeveer 5 tot 10 sec) trap ik na een tijdje het gaspedaal weer wat minder hard in dan zakt de temperatuur ook weer direct van 90 naar 70 graden C in ongeveer 5 tot 10 sec.
Kom ik de snelweg af, dan loopt de temperatuur snel op. richting de 90 graden en erover heen tot net voor de 100 C en zakt dan niet meer terug naar de 70 graden.
De koppakking is al 3 keer getest en OK
De temp sensor is vervangen ( groene)
De thermostaat is vervangen.
Een evt. massa probleem in een kabel is verholpen.
Wat is het probleem, wie heeft dezelfde ervaring, wie kan mij helpen, of is dit geen probleem?
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
H.J.P. van der Velden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laatste acht van chassisnummer zou wel helpen
wat ik wel met zulke gevallen heb gezien was een kapote waterpomp maar in dit geval spreken veel dingen tegen elkaar
en zijn al aantal dingen gedaan
temperaruur dat constant laag blijft
houdt in thermostaat dat open staat (deze is echter vv)
op snelweg schiet tempeatuur wel hoger door
dit kan klopen ivm motor moet werken en dus meer warmte in blok komt
kom je af van de snelweg dan stijgt hij ook ,dan is het weer dat thermostaat dicht kan zitten in plaats van open
als laatste vraag is het een automaat
heb namelijk keer gezien dat warmtewisselaar op de automaatbak dicht zat en ook zulke problemen gaf
Beste,
Het klopt inderdaad dat het een automaat is. Is deze warmte wisselaar ook verbonden met de koelvloeistof? Wat was de oplossing van het probleem toen en kwam het probleem erg overeen met mijn probleem?
Verder vroeg ik mij af of het echt normaal is dat de temperatuur 20 graden ( van 70 naar 90 ) oploopt bij meer gas geven op de snelweg. Bij constant 110 km/h op de snelweg blijft de temp namelijk wel 70 graden constant. De verhoging is dus echt alleen wanneer je het gas harder intrapt, of wanneer je de snelweg af gaat.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
H.J.P. van der Velden
12 jaar
de meter moet eigenlijk bij deze altijd op 90graden staan
in het echt loopt temp rond de 85-100graden terwijl de wijzer hetzelfde blijft staan
dit puur ivm de klanten anders komen van dat de wijzer veel op en neer gaat
warmtewisselaar zijn eigenlijk altijd al verbonden met kvs systeem
zo ook deze
toen was het probleem dat de warmte wisselaar niet goed was
echter probleem durf ik zo niet direct te zeggen of het temperatuur was of probleem met de automaat
ik dacht allemaal de eerste
enige oplossing is wisselaar vv kosten wel 250euro nieuw
zit achterop het blok dus je moet wel het een en ander schroeven
verder zou je deze leiding aan elkaar door kunnen verbinden om te kijken of dan de temperatuur goed is maar dan kan de automaat ook kapot gaan door slechte koeling van de olie
dit laatste durf ik niet te zeggen ivm je warmtewisselaar kan zijn om de bakolie op te warmen, juist te koelen of beide
beste is de wisselaar even demonteren en controleren of deze nog goed is
wisselaar nieuw zitten ook keeringen en bout bij
prijs is gekeken op losse 206 met 1.4 75pk blok dan automaat
laatste acht van chassisnummer dan kan ik kijken of bij peugeot hierover iets bekend is en tevens de definitieve prijs doorgeven
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar