Na het vernieuwen van de onderste fuseekogels/lagers is het volgende probleem opgetreden.
Bij heel langzaam rijden de bocht insturen en bij inparkeren treden er krakende geluiden op. Tijdens het normale rijden bv. bij het oprijden van een rotonde hoor je niets. wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de fuseekogels correct gemonteerd zijn (is natuurlijk een eerste vereiste!!!), dan komt het kraken vermoedelijk door de bevestiging van de aluminium balken op het sub-frame aan de voorkant. Links en rechts zitten deze balken vast met een bout-verbinding aan het sub-frame, zo'n beetje thv onderzijde motor. Oplossing in de meeste gevallen: de moeren losdraaien en een ring achter elke moer (4x) en moeren weer vastzetten.
Zijn de kogels door de dealer vernieuwt? Zo ja waarom ga je dan niet even terug?
De kogels zijn niet door de deaeler vervangen maar door een onafhankelijke garage, deze zegt alles is correct gemonteerd en kan verder niet vinden waar het gekraak weg moet komen. Voor de montage heb ik dit gekraak niet gehoord. ik zal de ringen (laten) monteren.
15 jaar
Vermoedelijk ontstaan doordat de wagen uit z'n wielen heeft gehangen op de brug.
Het plaatsen van de ringen achter de moeren is een kwestie van 5 minuten.
Ik heb ringen achter de moeren geplaatst, het heeft echter niet geholpen. Kunnen de fuseekogels niet correct gemonteerd zijn zodat deze een beetje kraken vooral bij maximale stuuruitslag tijdens parkeren?
15 jaar
Das jammer. Toch nog even vragen: heb je de moeren wel goed vast gezet? Je omschrijving van geluid én optreden van het kraken komt eigenlijk precies overeen met een af en toe voorkomende klacht bij de eerdere 407.
Zijn er originele peugeot fuseekogels gemonteerd? k'Heb alleen ervaring met de originele en moet zeggen dat ik het met deze (ori) kogels nog niet heb meegemaakt dat de nieuwe kogels nadien kraken, maar goed.....het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren.
De ringen die jullie beschrijven moeten niet onder de moeren maar aan de zijde van de bout kop komen. Heb net even de infoflash bekeken en de ring moet eerst op de bout en dan pas de bout in het subframe.
Wel heel makkelijk van de garage door de zeggen "ik weet niet waar het geluid vandaan komt"
Nog eenmaal een vraag over die ringen. Onder de kop van die bout zit eerst een rond glad dikker stukje (17 rond) en dan het schroefdraad. Ik neem aan dat er een ring om dat gladde stukje moet komen en dan de bout er weer in. Dan komt dat gladde stukje wel wat minder diep in de uitsparing. Ik hoop dat ik het zo goed begrepen heb.
15 jaar
De door 206gti aangegeven info krijg ik niet opgeroepen vanwege het ontbreken van een chassisnummer (VIN) van je 407. Ik snap wat je bedoeld als ik deze bout bekijk op de onderdelen site.
Meestal staat er bij/op deze zogenaamde info flash ook een onderdeelnummer van de ringen welke je hiervoor moet gebruiken, maar kan dit dus nu niet zien.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar