Beste collega's,
Ik zit verveeld met een Peugeot Partner van 2005 1.9 diesel waarvan het lampje van de motorstoring niet kan worden uitgezet. De wagen is bij Peugeot zelf binnen geweest, en daar kregen ze het probleem blijkbaar ook niet opgelost. De wagen rijdt intussen al enkele maanden rond, zonder verder problemen te hebben... enkel dat brandende lampje!!
Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
mvg, Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En valt er wel een storing uit te lezen? Ook niet?...Dan moet de dealer het eens proberen via het diagnose-menu diagtool.
of eventueel een softwareupdate (als die er is natuurlijk) wil in zo'n geval ook wel eens wonderen doen.
Beste collega's,
alvast bedankt voor jullie antwoorden. er valt zowel met KTS als Snap-on niets te detecteren, dus geen foutcodes. Aangezien de wagen niet bij mij is aangekocht had ik de klant aangeraden er zelf eens mee naar Peugeot te rijden. De klant kreeg er enkele dagen later een belachelijk hoge rekening aan werkuren en diagnose voorgeschoteld (+- 600 euro!!!!) en kon er met een brandend lampje terug vertrekken...
maar is de oorzaak daar wel achterhaald?
de oorzaak is daar niet achterhaald. Ze hebben wel een aantal dingen geprobeerd te vervangen volgens de klant om te testen of het uit zou gaan, maar telkens zonder succes
In schema kijken welke draad van CPU naar lampje gaat en controleren op massa sluiting.
Je kunt die draad door knippen dicht bij de CPU, als dan het lampje uit blijft dan in de cpu zoeken.
Brandt het lampje nog, dan ligt het draadje aan massa.
Als je de laatste 8 van het ch nummer geeft dan kan ik je de draad/pin van de cpu wijzen.
Oxo8320, gaan we lekker beunen, het MIL lampje wordt via het CAN netwerk aangestuurd!
Allemaal alvast bedankt voor de antwoorden. De klant stoort zich niet zo erg meer aan het brandende lampje, maar 'k zal dit dankzij jullie tips nog eens nakijken als ie binnenkomt.
Gisteren hoorde ik toevallig bij een sub-dealer, dat bij sommige types en modellen, het lampje maar 50 maal gereset kan worden. Daarna kan het niet meer uitgezet worden. Misschien is dit wel het probleem van deze storing. En mijn andere vraag is of dit waar is.....
13 jaar
Nee, dat is niet waar. Er zijn modellen (onder andere mijn 406 2.2 HDiF uit 2002) waar er in de BSI slechts plaats is voor 50 "aftersales" velden. Vraag me nou niet waar dat goed voor is, maar bij mij zijn alle 50 velden al ingevoerd. Ik kan echter naar hartenlust alle storingen uitlezen en daarna wissen.
Nu had ik toevallig afgelopen vrijdag een "storing uitlaatgas" en daarbij ging het lampje branden. Bij het uitlezen van de storingen bleek dat het roetfilter sterk vervuild is en aangezien in de paar dagen daarvoor slechts weinig had gereden kon het filter niet tijdig regenereren. De storing was echter niet met de PP2000 te wissen, die stond er meteen weer in (zonder de auto te starten). Na een flinke rit en drie of vier keer starten bleef het lampje echter weer uit.
13 jaar
Het maar 50 keer kunnen wissen is op problemcar al eerder behandeld.
Zelf dacht ik eerst ook dat de ECU maar 50 keer was te wissen en dat je daarna een nieuwe ECU moest aanschaffen.
Dit is gelukkig niet het geval, het betreft alleen het aftersales geheugen wat na 50 keer wissen vol is.
In het Aftersales geheugen word tijdens het fout wissen de datum/Kmstand/en welk diag apparaat heeft gewist opgeslagen.
Ik ben er ook achter gekomen dat na het wissen met EOBD apparatuur ook het Aftersales geheugen word gevuld.
Oiram
Dat dit punt al een keer is behandeld op problemcar wist ik niet. Ik zal één en ander nog eens zoeken en nalezen. Bedankt voor de reacties..
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar