Vraagje:
Ik heb een Peugeot 306 1.4 op LPG (1997). Bij een koude motor start hij goed. Maar daarna vertoont hij twee soorten problemen. Probleem 1: na een lang stuk snelweg (en dus een warme motor) wordt hij stationair erg onrustig bij stilstand voor de stoplichten en dreigt hij zelfs af te slaan. Meestal herstelt de choke het of herstel ik het met een klein tikje op het gaspedaal.
Probleem 2: Na de 1e koude goede start en vervolgens warme motor start hij slecht en moet ik lang doorstarten. (Bijvoorbeeld na het tanken of een kort winkelbezoek.)
Het lijkt misschien iets te maken te hebben met de brandstoftoevoer, maar wat kan dit zijn? Alvast bedankt voor de racties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is beiden eigenlijk normaal en heeft te maken met het rijden op gas.UITLEG: 1e tijdens het rijden op de snelweg ontstaat er een constante stroom l.p.g. in de slang tussen de verdamper en het mengstuk waardoor het gas de motor binnen komt, dit wordt plotseling onderbroken en dat wil niet dus verzuipt ahw de motor even een moment, direkt daarna hersteld zich dat. een erg lange slang tussen verdamper en mengstuk versterken dit effekt.2e Korte tijd na het rijden zit er in het inlaatkanaal nog lpg en tijdens het starten doe je daar nog eens benzine bij(auto start altijd op benzine), gevolg hij verzuipt ahw.Plankgas starten ...
Ok, bedankt! Toch heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Hiervoor reed ik een Opel Vectra 2.0 op gas, maar daar had ik dit probleem nooit. Heeft dat misschien te maken met Peugeot, de kleinere motorinhoud, of staat dit er los van?
19 jaar
heeft te maken met het merk instalatie en de manier van inbouw
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar