Goedemorgen
Mijn Peugeot lekt koelvloeistof.
Niet te vinden waar.
De volgende zaken zijn uitgevoerd, geen koppakking, afgeperst, geen zichtbare lekkage buitenkant , geen thermostaathuis, geen waterpomp, geen water in de olie, geen witte rook uit de uitlaat, temperatuur blijft normaal ,
Vloeistof verlies is substantieel
Garage heeft geen idee.Wie wel?
Jellebel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beetje weinig info qua motorgegevens , als er een watergekoelde egr op zit zou je het daar kunnen verliezen , is er zowel warm als goed koud afgeperst ?
Kachelradiateur wil ook wel lekken, deze zit midden onder het dashboard en dan krijg je uiteindelijk natte voeten.
Ten tweede, draai nooit de dop vast op het vaatje, dan kan de overdruk niet weg, altijd dop vast en een kwart slag terug draaien.
6 jaar
[quote=Doornekamp33]draai nooit de dop vast op het vaatje, dan kan de overdruk niet weg, altijd dop vast en een kwart slag terug draaien.[/quote]
@Doornekamp33, ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt, maar overdruk is juist nodig in het koelsysteem, om te voorkomen dat het water bij 100 graden gaat koken.
Dus, dop gewoon vast.
Het is niet voor niets een overdruk systeem.
Dan zou ik maar eens goed in het boekje kijken, natuurlijk moet er overdruk in het systeem, alleen wat vroeger met een veer en een afsluitklep werkte zit nu via een membraam in de dop, als je deze vastzet kan die zijn werk niet doen en zal de druk te hoog oplopen waardoor die andere plekken gaat zoeken die zwakker zijn.
6 jaar
@ Doornekamp33 ,
ik heb net even in het boekje gekeken;
Koelvloeistofniveau
Gebruik uitsluitend door de constructeur aanbevolen koelvloeistof.
Als de motor warm is, wordt de
temperatuur van de koelvloeistof
geregeld door de koelventilateur.
De koelventilateur kan nog (gaan)
werken als het contact is afgezet,
bij auto's met roetfilter zelfs als de
motor koud is.
Bovendien staat het koelsysteem
onder druk; wacht voor werkzaamheden
aan het koelsysteem dan
ook ten minste 1 uur nadat de motor
gedraaid heeft. Draai de dop eerst
2 omwentelingen los om de druk te
laten dalen en te voorkomen dat de
hete koelvloeistof uit het koelsys-
teem spuit. Trek, als de druk eenmaal gedaald is,
de dop los en vul
het systeem bij.
Opmerking:
de koelvloeistof behoeft
niet te worden ververst
Kan je misschien hier plaatsen waar dat staat, dat de dop niet vast mag?
Een stukje uit de werkplaats handleiding PSA .
Dat bedoel ik....einde discussie
Prima, draai hem lekker vast, vraag even naar de info flash bij je dealer en kijk eens goed op de dop, de afbeelding staat er niet voor niets.
Als je naar het binnenwerk kijkt zie je dat deze los zit, draai je de dop te vast kan dit niet meer bewegen en dus ook geen te hoge druk afblazen,
verschillende hebben al een vaatje mogen wisselen omdat ze gescheurd waren aan de onderkant, en de TU motoren blazen er nog wel eens een koppaking uit.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar