close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: MIL gaat branden, lambdasonde P0138 circuit O2 sensor achter

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 16V KFU

In betreffende auto heb ik lambda sonde na de kat (S2) vervangen (org. peugeot). Toch gaat MIL (P0138) weer branden. Vervolgens op meetwaarde gecontroleerd met mijn modis. Signaal van lambda stroomafwaarts blijft op 3978mV hangen. Geen wisseling te zien in dit signaal. De lambda stroomopwaarts wisselt tussen fijn tussen 0 en 990mV.
Vervolgens stekker van S2 losgenomen. Het signaal blijft 3978mV stabiel.
Vervolgens de S2 bedrading nabij de ECU onderbroken om oppikken van signaal in de kabelboom te voorkomen. Het signaal blijft 3978 stabiel.

In de auto zit een magneti marelli ECU (IAW 6LP2.03). Ik heb het vermoeden dat de ECU zich zelfstandig maakt en dit S2 signaal zelf genereerd. Heeft iemand zo'n verschijnsel al eens meegemaakt en wat was de oplossing?

Geplaatst door

Automotive! (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan kloppen dat hier vanuit de ecu een open spanning op staat. Je kunt eens proberen deze spanning naar beneden te brengen door de draad via een ledlampje te verbinden met massa.

Meet je die 4 volt ook bij de sonde?

Als ik mij goed herinner is er ook vanuit peugeot een software update voor met (naar ik meende ) een andere lambda. Zou ook kunnen dat dit betrekking heeft op de voorste sonde, tis al weer een tijd geleden dat dit zich frequent voordeed.

wkhoek 0
badge

9 jaar

Ik meet de 4 volt ook op de sonde als deze is aangesloten op ECU. De losse sonde pendelt langzaam tussen 0 en 1 volt.
Ik heb vandaag afspraak gemaakt bij Peugeot. Er zou inderdaad een software update kunnen zijn. Bij Peugeot roept men dat ook sonde S1 vervangen moet worden. Deze regelt echter netjes en zou ook de code P0132 moeten genereren als defect zou zijn.

Automotive! 0
badge

9 jaar

Vorige week software Laten controleren. Was Up To date. Probleem blijft zich voordoen. Heeft nog iemand een oplossing? Dan graag. A-C tronic geeft aan dit type ecu niet te kunnen testen. Jammer😁

Automotive! 0
badge

9 jaar

Bij Peugeot geweest. Blijkt dat ECU defect is. Vervangen kost bijna 1200 euro. Klant blijft er zo mee rijden.

Automotive! 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.