als de motor warm is slaat hij zo nu en dan af in een bocht of voor een stoplicht..ook gaat het toerental soms ineens van stationair iets naar beneden en vervolgens op naar 2000 en dan weer direcht naar normaal..km st. 152000 weet iemand wat dit nou kan zijn??file rijden is een regelrechte ramp..langzaam rijden,ca 1500omw.min. en dan het gas loslaten slaat de motor af zo nu en dan dus rijden in de file op benzine dat gaat goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb jij ook een AG G3 gasinstallatie en een 2.0 16V peug motorblok. Ik heb ook al tijden af en toe zo iets vaags. Zie mijn andere geplaatste topics.
Ook ik ben er nog niet helemaal uit.
Gasdruksensor op de verdamper na meten bij LPG specialist en evt laten vervangen. Sensor kost ongeveer 80 euro. Als het dit niet is kunnen het ook de SGI injectoren zijn of de verdamper zelf.
Is vrijwel zeker iets met de elektrische bedrading. Laat hem maar eens stationair draaien en friemel dan een beetje met de bedrading. Waarschijnlijk gebeurt er dan hetzelfde als in een bocht. Kan een losse of verroeste stekker zijn of iets dergelijks.
17 jaar
ja de motor slaat alleen af als hij dus op lpg loopt..en dat gebeurd altijd als het toerental erg laag is bijv bij het terug schakelen 1500-2000omw. en dan moet hij stationair gaan lopen..dan kan hij afslaan..het is net of het motortje dat het toerental regelen moet, niet snel genoeg reageert. het is wel een 2.0 16v motor en volgens mij zit er geen verdamper meer in..lpi dus?
17 jaar
Henk, wat voor gasinstallatie heb je, Vialle of AG ? Vialle werkt inderdaad zonder verdamper, AG systeem type SGI heeft wel een verdamper. Die ziet er zo uit
http://img58.imageshack.us/my.php?image=...
De druksensor is het zwarte rechthoekige blokje. Check ook even of het onderdrukslangetje goed op de verdamper zit daar wil het ook wel eens gaan lekken.
nou het merk weet ik zo niet het is donker en wat fris,maar2jaar geleden is de lpi pomp in de gastank vervangen kosten491euro..mischien heb je hier wat aan..ik zie onder de motorkap geen verdamper..ook zijn er lpg injectoren vervangen..zit er dan van dit bouwjaar nog wel een verdamper in?
17 jaar
Dan is het een Vialle installatie inderdaad. Het probleem zou nog kunnen zitten in het onderbreekrelais voor de benzine injectoren. Verder kun je eens kijken of je bougies nog goed zijn, dit wordt wat gevoeliger bij rijden op LPG.
ok.... ik heb nou van alles geprobeerd,.zekeringen er eens allemaal uit getrokken om beter contact te laten maken.accu polen gereinigd[was echt wel nodig], de stekkers op alle sensoren op het motor blok ingespoten met contactcleaner en daarna met wd40 ingespoten..geen resultaat..hij slaat dus wel eens af als je het gas loslaat of als je afremt op de motor bijv. voor een stoplicht.. ik denk er aan om de drukregelaar die met een stelletje bouten op het lpi blok zit te demonteren..deze zou wel eens kunnen blijven "hangen"ben alleen benieuwd of dan niet de hele tank leegloopt..ik denk dat er toch wel een klep ofzo in zit? het is inderdaat wel een vialle lpi installatie .
17 jaar
nou het file rijden is dus echt een ramp.als je rijd en de motor ca 1500omw.min. maakt, en dan laat je het gas los ,slaat hij dus zowat zeker af. niet op benzine.het maakt ook niet uit of de airco aanstaat of niet.dus file rijden op benzine..wat zou het nou kunnen zijn he..anders maar eens naar de gasboer..zal wel weer wat kosten..
17 jaar
Henksuper,
is hier nog wat uitgekomen of heb je het probleem nog steeds ?
16 jaar
nee hij slaat nog steeds af,maar nu het buiten kouder is ,is het wel een stuk minder..behalve nu in de stad enzo rijden/dan slaat hij af ..en ik wen er al een beetje aan door direct even de koppeling op te laten komen zodat hij direct weer aanslaat...dan loopt hij wel weer op benzine,maarja de startmotor houd het zo wel langer uit..als je een oplossing hebt,graag...
16 jaar
kijk maar eens bij mijn andere post en bij de post van marcvalk,
volgens mij worstelen er meer mensen mee en is het vrij hardnekkig. Welk type benzine computer heb jij ? Ook toevallig een Magneti Marelli 48P2.39 ?
Zou daar iets raars inzitten dat bij beweging loszit en het euvel veroorzaakt ?
16 jaar
Grote stekker van de lpg comp al eens ingespoten met contact spray, niet met wd 40 dat is een smeermiddel en geleid ook nog eens spanning.
Hetzelfde bij de injectoren.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar