auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Bipper: motor slaat niet aan

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1300

De wagen geparkeerd en 10 minuten later slaat de motor niet meer aan. Op het dashboard verschijnt: brandstofstop niet beschikbaar. Uitlezen lukt niet meer; geen communicatie met het motormanagment mogelijk. Handen in het haar en hopend op problemcar...
Alvast bedankt

Geplaatst door

vanaelstmark (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

probeer eens met battery af te koppelen een paar minuutjes en terug aankoppelen...

paumpe 0

7 jaar

Helaas helpt het afkoppelen van de batterij voor een bepaalde tijd ook niet. Ik ben er vrij zeker van dat de wagen in storing staat vermits de remlichten branden van zodra ik het contact op zet. Ook de brandstofpomp in de brandstoftank werkt niet bij het opzetten van het contact. Ik denk tevens een gevolg van de storing. Een reservesleutel is er niet om startblokkering uit te sluiten.

is de sleutel met afstandsbediening?die werkt nog perfect?sleutel laten vallen op de grond per ongeluk?chip in sleutel eens nakijken of die nog goed zit...

paumpe 0

7 jaar

en zeker alle zekeringën chechken vooral die grote van 40 ,80,.... relais cheken van brandstofpomp

paumpe 0

7 jaar

Hallo mark.
In de PSF1 ( zekering / relaiskast ) bij de accu , zit relais T09 .
Deze wil wel eens een storing veroorzaken zoals u omschrijft .
Dit kunt u controleren door als u het contact aanzet , meten of er accuspanning komt op de 2 zekeringen F11 en F22 .
Als u het relais demonteerd controleer dan goed in de stekker of deze geen brandsporen vertoond.

Hallo Rene,
Ik heb maar 8 volt op deze zekeringen., Dit lijkt me niet echt normaal met een goede batterijspanning. Ik zal de realiskast opendoen en verder onderzoeken voor slechte contaten.
Allemaal alvast bedankt voor de reacties

Hallo allemaal,
Ik heb niets verdacht gevonden in de relaiskast, dus ga een andere piste volgen. Ik ga de sleutel opnieuw laten coderen en ineens een nieuwe laten coderen. Weet er iemand of ik hiervoor met de auto naar de garage moet (slepen dan maar), of het gewoon ook zo kan met enkel de sleutel?

Jammer dat mijn reactie u niet verder heeft kunnen helpen .
Voor het inleren , danwel vervangen van sleutels moeten alle sleutels en de auto naar de garage.
Blijft wel vreemd dat u meld , dat u maar 8 Volt op de 2 zekeringen meet .
Immers , hier moet gewoon accuspanning op staan . ( relais vervangen ?? ) en niet wisselen met een andere uit deze kast .
Als u met 2 externe draden accuspanning op deze zekeringen zet , loopt de motor dan wel ?

Hallo Rene, Spijtig zelfs dat uw reactie niet geholpen heeft. Ik had er nochtans alle hoop in.
Zoals je zegt blijft het vreemd dat er maar 8 volt aanwezig op de 2 zekeringen. Ik heb geen 12 volt op de zekeringen geplaatst, maar ik heb wel 12 volt op de uitgang van de relais geplaatst (nr 5 geloof ik) in de relaiskast. Voorlopig zonder resultaat. Wegens verder tijdsgebrek bestel ik morgen een reservesleutel en vanaf dat deze binnen is, worden de 2 sleutels ingelezen. Spijtig dat de wagen ook naar de garage moet...
Ik houd je zeker op de hoogte

Vandaag een nieuwe sleutel laten coderen. Dubbel pech: de auto start nog niet (zelfde symptomen) en de oude sleutel kan niet geherprogrameerd worden, dus nog geen reservesleutel. Kwestie van veiligheid volgens Peugeot (en de mensen nog eens op kosten kunnen jagen zeker).
Kerel van peugeot kon ons ook niet verder helpen: zal wel een motorprobleem zijn zei hij, maar ik hem niet uitlezen met deze apparatuur (was bij ons thuis en niet in de garage).
Kruskassensor dan maar vervangen??????????????????????????

je schrijft in dit verhaal dat je op een aantal zekeringen een spanning meet van 8 volt, zoals rene ook al aangeeft moet je dit eerst eens oplossen, dit is niet goed.

Hallo allemaal,

Eigenlijk nog geen meter verder geraakt met de Bipper. Heb nu 12 volt op F11 en F22 gezet, maar geen resultaat. Er blijft 'brandstofstop niet beschikbaar' op de dash komen en bij contact op branden de stoplichten. Ik heb ook een verlies / verbruik van 0.7A gemeten bij contact af... . Ben hierbij uitgekomen toen daarstraks de batterij plat was.
Misschien een licht in de tunnel; ik heb hem kunnen uitlezen met volgend resultaat:
-90AA: Unknown fault code
-U1701: Communication fault with engine ECU (Permanent)
-U1733: No communication telematics (Permanent)
-C426: Unknown fault code
-D73387: Unknown fault code (Kon niet gewist worden)
-D70187: Unknown fault code
De motor kon niet uitgelezen worden, ik vermoed door fout U1701. Alle fouten konden gewist worden (behalve D73387) maar kwamen onmiddellijk terug bij contact terug op.
Ik ben ook niet zeker of de nieuwe sleutel goed gecodeerd is vermits het waarschuwingslampje hiervoor nog steeds niet dooft na contact op... .
HEEEEELLLLLLP

Hallo allemaal,
De Bipper is weer op de baan. Uiteindelijk is de wagen naar de dealer gegaan (Peugeot Breda) alwaar een storing ergens in de kabelboom werd vastgesteld. Zoals Rene al aangaf in het begin, was er een storing na relais T09. Vermis ikzelf het elektrisch schema van de wagen niet in bezit heb, werd er beslist om een nieuwe kabelboom te laten plaatsen zodat ik zeker van alle problemen verlost was. Vermits dit een gekend probleem was bij Peugeot, rolde de schatting van de kostprijs uit de printer: 1350 € zonder BTW (ongeveer 10 x 85€ peruur en 500 € voor de kabelboom). Dit was half november 2017. Nu, half maart 2018 werd de wagen afgeleverd zonder nieuwe kabelboom met een factuur van om en bij 1650 € zonder BTW. Er werd gewoon een stroomdraad van de batterij naar X? getrokken als overbrugging van de gebroken draad in de kabelboom. Ze hadden 2 nieuwe kabelbomen besteld, maar dat bleken beide de verkeerde te zijn... . Gevolg: De auto rijdt, maar de batterij loopt nog steeds leeg (verliesstroom van X?) en de kilometerteller staat steeds te pinken. Probleem deels opgelost, maar met een kostprijs die niet te verantwoorden valt. Als ik het schema had gehad, kon ik ook een stroomdraadje bijtrekken. We blijven met een grote teleurstelling zitten omtrent de Peugeot dealer in Breda.
Ik hoop dat niemand van jullie 4 maanden moet wachten op zijn wagen zonder vervangwagen om daarna maar een half herstelde wagen terug te krijgen met een hoge factuur.
Op de afbeelding kunnen jullie een foto zien van de herstelling.
Allemaal dank voor de hulp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Bipper of stel zelf een nieuwe vraag.