Hoi. Vorige week wilde mijn auto niet meer starten op de parkeerplaats vd winkel. Startmotor kreeg genoeg stroom alleen het aansporingen vd motor lukte net niet. Ik had daarvoor gewoon zonder problemen gereden. Accu was vol. Na veel starten ging de power wel weg en was accu nagenoeg leeg. Daarna via een zgn powerpack proberen te starten. Lukte in eerste instantie ook niet. Uiteindelijk lukte het toch.
Daarna startte de auto weer probleemloos. Daarna heb ik weer een paar dagen rondgereden zonder startproblemen.
Gisteren opeens weer hetzelfde probleem. Met startkabels sprong de motor niet aan. Ook met Powerpack niet. Extra de reservesleutel opgehaald omdat ik op internet las dat het een probleem zou kunnen zijn met de transponder in de sleutel. Lukte helaas ook niet. Nachtje laten staan. Daarna uiteindelijk toch weer aan de praat gekregen met powerpack.
Lijkt dus op een elektronisch probleem. Auto rijdt prima als hij eenmaal is gestart. Onbekend of het nu transponderprobleem of een ander probleem (zekeringen?) Is. Iemand een idee ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Startonderbreker? Geen diesel omdat de klep niet opengaat?
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Er zijn maar liefst 5 verschillende dieselmotoren beschikbaar voor een 206 .
Kan ik wat gerichter zoeken .
Hoi René. De laatste 8 cijfers zijn 42660157. Gr Sander
6 jaar
Zou het overigens een defecte krukas sensor kunnen zijn ?
6 jaar
Sander ,
Wat nog al eens uw aanslaan probleem veroorzaakt is een onjuiste weergave van de brandstofdruk ( te lage waarde ) veroorzaakt door de stekkeraansluiting ( no : 5 ) op de raildruksensor ( no : 19 )
Om dit met enige zekerheid te kunnen testen , zal er diagnoseapparatuur moeten worden aangesloten om te kijken wat de raildruk is tijdens het niet aanslaan van de motor .
Het uitlezen van storingen kan ook een mogelijke aanduiding zijn .
Indien bovenstaand toch goed bevonden word , is een 2e mogelijke oorzaak een defect in het contactslot ( Zie meegestuurd bericht op uw chassisnummer )
Om dit te controleren zult u metingen moeten verrichten zoals in het bericht word aangegeven .
Transponderproblemen komen wat minder voor ( dus niet uitgesloten ) , echter betreft het hier dan vaak een storing in de antenne transponder welke om het contactslot zit geplaatst. ( no : 2 op de tekening )
Als advies geef ik u dus als eerste mee om de auto eens te laten uitlezen ( liefst bij een Peugeot dealer ) om het onnodig vervangen van onderdelen te voorkomen .
Succes.
Bedankt voor de info René. Ik heb straks de garage gebeld waar ik mijn auto 3 weken geleden al eens heb laten repareren. Deze vertelde mij dat waarschijnlijk de krukassensor kapot was. De garage vroeg me om morgen even langs te komen.
6 jaar
Ik heb gekeken of ik nr 5 en 15 kon vinden. Betreft het de onderdelen met de rode kleur ? Er zijn er 2. Ik ga ervan uit dat het het onderdeel is wat het meeste naar beneden gelegen is ?
6 jaar
Hoi Sander .
Een defect in de krukassensor behoort zeker tot de mogelijkheid van uw storing .
Vandaar ook mijn eerste advies om tot uitlezen over te gaan .
U moet de stekker / bedrading hebben welke onderaan de rail zit gemonteerd .
Vandaag meting laten doen. Blijkt dat er een defect is in het voorgloeisysteem. Kan een zekering, bougie of iets anders zijn. Zie Foto. Woensdag een afspraak om alles na te laten meten.
6 jaar
Helaas geen PSA uitleesprocedure , dus geen P code waaraan wij vrijwel zeker de oorzaak aan hadden kunnen koppelen .
Hoop voor u dat er goed gediagnostiseerd word .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar