Peugeot Partner: motor wil niet blijven lopen na starten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 D

Nadat de distributieriem is geknapt, heb ik de motor vervangen. Echter nu wil deze niet blijven lopen na starten.
De volgende zaken zijn gedaan:

ontlucht
gloeibougie's gecontrolleerd en is ok
afsluitklep brondstof pomp gecontroleerd en is ok

Motor slaat wel aan, maar valt daarna gelijk uit.

Wie heeft nog een tip?

indaco

Geplaatst door indaco (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Herkent het antidiefstalsysteem de andere brandstofpomp soms niet?

Hans

indaco (0), 17 jaar geleden

Dank voor je snelle reactie, maar er zit geen anti-diefstal voorziening op.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

heb je motor met pomp over gebouwd of eigen pomp over gezet
jerry

indaco (0), 17 jaar geleden

motor is met pomp geplaatst.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

zit denk ik toch in regelinng
bdp sensor nokken as pos sensor iets is anders
of de plaats of de waarde t.o.v.de oude motor regeling
brandstof aansluiting omgewisseld????
mvg jerry

indaco (0), 17 jaar geleden

Ok, ga ik onderzoeken.

indaco (0), 17 jaar geleden

bdp sensor gewisseld, geen effect
wartels losgedraaid en ontluchting is ok

helaas geen resultaat.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

is de pomp er afgeweest?

indaco (0), 17 jaar geleden

nee.

davy2038 (0) PRO, 17 jaar geleden

hoe start de motor op,na langdurig starten of slaat hij normaal aan
rookt hij hard als hij aanslaat,
is de distributie losgeweest, verstuivers misschien gewisseld,
enig idee wat het verleden is van de nieuwe motor?
probeer eens even met startpiloot hem in gang te houden
succes

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

indaco
controleer goed of de pomp echt op tijd staat
heb zelf zoiets gehad
pomp 1/2 slag verkeerd
liep wel maar sloeg warm niet meer aan
komt hij spuit diesel in en loopt (even)
islastig maar als je al lang bezig bentzie je soms zoiets simpels niet (direct)meer

indaco (0), 17 jaar geleden

ga dit onderzoeken, alvast weer bedankt voor de tips!

indaco (0), 17 jaar geleden

hoe kan je controleren of de pomp op tijd staat?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

op de flens waar de pomp aan vast zit staat een merk of groef
ook op de pomp
op het tand wiel ook een merk en op deze hoogte ook op de plaat er achter
of met pas bout
dan krukas op merk
dan nokk as op merk
dan riem mont
mvg jerry

davy2038 (0) PRO, 17 jaar geleden

je moet eens kijken aan de mazoutpomp,en de 2 boutjes(banjo in belgie genoemd) met de aan- en afvoerleiding eens losmaken hier moet normaal een
kogeltje inzitten bij de retourleiding of je deze niet hebt gewisseld met de aanvoerleiding,en of deze kogel loszit deze kunnen ooit vast te komen zitten,ik geloof dat deze bij de retourleiding moet zitten
anders laat eens weten welk merk pomp er op zit,
zou normaal een lucas moeten zijn
succes

indaco (0), 17 jaar geleden

Het heeft even geduurd, maar een update:

de timing was niet goed, het scheelde 1 tandje! Nu staat de timing goed en het starten gaat ook beter, maar hij blijft nog steeds niet lopen! Alles leiding en aansluitingen nogmaals gecontroleerd, en alles zit zoals het moet zitten. Bij de ontluchtingsnippel van de brandstofpomp komt ook diesel uit en bij de injectoren ook.

De pomp is van Lucas.

@davy2038:

wat is een mazoutpomp?

Iemand nog suggesties?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

belgisch voor brandstof pomp
staat ie niet per ongeluk toch 1/2 slag gedraaid

max71 (0), 17 jaar geleden

een mazuot pomp is volgens mij de brandstof pomp maar weet je zeker dat er nergens lucht in de brandstofleidig komt want het aan en afslaan lijkt er sterk op dat er ergens lekkage is controleer de aanvoer leidingen brandstof filter en de watels eens goed die je los hebt gehad niet dat je een ring of een rubbertje bent vergeten of kapot hebt gedraait dit luistert bij een diesel nogal precies als je vol gas geeft blijft hij dan ook niet lopen en hoe heb je precies ont lucht misschien gaat hier iets fout

indaco (0), 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]belgisch voor brandstof pomp
staat ie niet per ongeluk toch 1/2 slag gedraaid[/quote]
geloof ik niet, want de timing e.d is door een derde partij gecontrolleerd.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

heb je niet een motor waar een lage druk opvoerpomp op moet gemonteerd

harry4203 (485) PRO, 17 jaar geleden

ik neem aan dat we het hier over een xud7 motor hebben? heb je weer eenzelfde type motor gemonteerd? als je gas geeft blijft ie op toeren dan wel lopen, of slaat ie gewoon na het starten meteen af?

indaco (0), 17 jaar geleden

het is voor elkaar, hij loopt!

probleem voor inderdaad een klep in de brandstofpomp die onder de retourleiding zit, oftewel ongeveer het verhaal van davy2038.

de eerste 2 honderd kilometer zitten er weer op zonder problemen!

iedereen bedankt voor de tips en meedenken!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.