close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306 station dsl: motorproblemen

Bouwjaar: 1999

Als de motor warm is slaat deze na gebruik van "hoog" toerental naar een lager toerental (bijv) stationair) af. div. zaken vervangen, ondermeer de BSP schakelaar

Geplaatst door

boek01 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor motor zit hierin ???

oldtimer 0
badge

20 jaar

het betreft een conventionele 1.9 dieselmotor.
De auto is 2 maal bij een peugeotdealer geweeste 1 x bij een andere bovagdealer geweest Alles is doorgemeten en niets gevonden. Zelf zaken gaan uitslaten in samenwerking nmet een wegenwacht-monteur
Ik heb een heel aantal zaken uitgezocht onder andere: de "opvoerpomp/ vlotter" in de tank schoongemaakt
de brandstofslangen van voor naar achteren tijdelijk vervangen
Deiselpomp bij een sieselservice na laten kijken
Zoals reeds vermeld de bovenste dode punt schakelaar vervangen (deze was gesleten, en hij moet alleen maar kijken)

boek01 0

20 jaar

lijkt mij toch op lucht in het systeem, zet eens een stukje doorzichtige brandstofslang tussen het filter en de pomp, zie je dan na een proefrit geen luchtbellen dan zit het toch in de afstelling van de brandstofpomp.Bdp sensor heeft met het afslaan van een conventionele diesel eigenlijk niets van doen.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Dank voor de suggestie, er zit inmiddels een doorschijnende slang tussen brandstoffilter en pomp en soms zitten er inderdaad luchtbellen in dit stuk. Nu is de vraag hoe komt de lucht in dit gedeelte?? Zoals eerder omschreven aanvoerleiding vanaf de brandstoftank is 100% goed. Hoe komt hier lucht binnen? De pomp is gecontroleerd bij een dieselpompenservice!

boek01 0

20 jaar

draai het eens om, DWZ maak de aansluiting bij de tank los en sluit de retour af en zet en dan vanaf de tank met een soort van Radiateurpompje eens druk op ongeveer 1.5 bar en laat het eens een paar uur staan , dan moet je zien waar hij begint te lekken en weet je ook waar de lucht binnen komt.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.