Peugeot 106 ACCENT 1.0: motorstoringslampje gaat aan

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CDZ, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 37

Hallo, ik heb een probleem met mijn 106. Het motorstoringslampje gaat ,onder het rijden, soms spontaan branden en de motor valt dan uit. Soms krijg ik hem weer aan de praat door de koppeling in te trappen en weer los te laten voordat ik stil sta. Vaak lukt dit ook niet en moet ik enige minuten wachten voordat hij weer aanslaat.Dit alles gebeurt vaak als de motor nog niet geheel op bedrijfstemperatuur is. Het gebeurd ook meestal tijdens het optrekken bijvoorbeeld als ik de autoweg op wil rijden, of gewoon tijdens het optrekken. Het is ook soms voorgekomen op de snelweg terwijl ik op dat moment continu 110 / 120 rijdt. Ik heb het idee dat de motor, op de momenten dat dit probleem zich voordoet, te weinig brandstof krijgt omdat er op deze momenten nogal wat brandstof gevraagd wordt. Wie kan mij helpen?

benchris

Geplaatst door benchris (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

voyager (0), 6 jaar geleden

Auto laten door dealer uitlezen. Universeel kan het niet.

Hans4040 (320) PRO, 6 jaar geleden

Een universeel kan dit ook...moet met een LED tester en dan de knipper signalen tellen.

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Met b.v. een oude Snapon MT2500 kun je deze gewoon uitlezen (codes, data).

benchris (0), 6 jaar geleden

Oké, alvast bedankt. ik houdt jullie op de hoogte.

benchris (0), 6 jaar geleden

Uitgelezen met proeflampje. Geeft storingscode 42 aan, brandstofpomp geen of onjuiste werking. Dit is weer onderverdeeld in: brandstofpomp, relais brandstofpomp, of relais systeem. Na verdere doormeting meet ik 2 fouten namelijk op pen 15 ingang hoofdstroom meet ik maar 0,6 volt terwijl dit tussen 10 en 13 volt moet zijn. Uitgang stuurstroom tussen pen 2 en pen 10 van relais brandstofpomp meet ik tijdens starten 9,3 volt. Moet ook tussen 10 en 13 volt zijn. Wie kan mij verder helpen met deze informatie?

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Volgens mij is foutcode 42 dat het mengsel verkeerd is. Ofwel te arm, dan wel te rijk.
Hoe kom je aan jouw omschrijving?

benchris (0), 6 jaar geleden

Autotools, programma van automaterialen zaak.

benchris (0), 6 jaar geleden

Probleem opgelost, op pen 18 van de computer moet constant stroom staan. Dit was niet het geval. Waarschijnlijk is het dubbelrelais defekt. Heb nu pen 8 en pen 15 van het dubbelrelais doorverbonden, nu heb ik wel spanning op pen 18 van de computer .De brandstofregenereerklep wordt hier op aangestuurd. Deze funktioneerde dus niet, vandaar deze storing. Na flinke proefrit moet ik nu concluderen dat de auto veel soepeler loopt en geleidelijker optrekt! Storing heeft zich niet meer voorgedaan!
Allen bedankt voor de reacties en het meedenken. Gr. Ben

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.