Hallo Allemaal.
Heb een serieus probleem.
Auto door de verzekering naar de garage laten patrouilleren in Nederland na pech in Duitsland.
Bleken 8 tuimelaars van de inlaatkleppen gebroken te zijn. Inderdaad. het is een 16V.
Reden? een kapotte kettingspanner van de nokkenassen. Aldus de garage.
Er zijn 8 nieuwe tuimelaars geplaatst. ook is de ketting en spanner van de nokkenassen vernieuwd.
Nu start de auto wel maar maakt veel lawaai (alsof het zonder luchtfilter loopt) en veel rook. Zwarte rook.
Volgens de garage is de 1 van de nokkenassen (inlaat. waarvan de tuimelaars stuk waren) kapot.
De tandwiel zou niet meer goed op de nokkenas zitten. verschoven dus.
Dit schijnt ook niet hersteld te kunnen worden.
Klopt dit?
Kun je een nokkenastandwiel niet stellen?
Wat gebeurd er als je 1 tand terugzet en de ketting er zo op zet?
Graag verneem ik van jullie.
Groet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beide nokkenassen hebben een vast tandwiel. Of de mogelijkheid bestaat dat het tandwiel kan verdraaien t.o.v. de nokkenas weet ik niet. Hebben ze de ketting wel correct op de merktekens van de nokkenassen afgesteld??
Als de nokkenas een spie heeft , zou door de klap de spie kapot geslagen kunnen zijn , en het tandwiel dus verdraaid zijn op de nokkenas.
Als de boel dus kapot is , zit er niets anders op dan alles te vervangen , zomaar op goed geluk een tandje verstellen is geen optie.
Je moet eerst zeker weten wat er mis is.
Timing controleren.
tandwiel zit gekrompen op de nokknas, deze verschuift soms als de ketting stuk gaat. enige optie is nokkenas vervangen.
andere nokkenas is erop gezet.
Auto reed uitstekend.
Ongeveer 1.250 km gereden.
Plotseling wilde deze na een ritje van honderd km en een pauze van 20 minuten niet starten.
Gelukkig in de buurt van mijn garage. Monteur kwam kijken. Lijkt er op alof de startblokkering er niet af gaat, was de reactie.
Besloten de auto naar de garage te brengen. Bij de garage startte deze zonder probleem.
Dit begon steeds vaker te gebeuren. Nu start hij helemaal niet.
Motor draait wel maar start niet door.
11 jaar
heb je al met een andere sleutel geprobeerd. als het idd startblokkering is dan moet je met andere sleutel proberen of het dan wel werkt.
zo niet dan kan het diverse dingen zijn.
waaronder raildruksensor.
maar dat zou uitgelezen moeten worden door bedrijf en de meting gegevens bekeken worden of hij vrij gegeven wordt de motor computer. anders gezegd de motor moet de verstuivers aansturen als dit niet gebeurt dan slaat hij dus ook niet aan, wordt alleen maar rondgegooid.
[quote=trucker0werner]....... anders gezegd de motor moet de verstuivers aansturen als dit niet gebeurt dan start hij dus ook niet.[/quote]
Foei, foei Werner! De motor start dan wel, maar slaat niet aan.
@hierboven
kan ik ook zeggen
foei, foei hans de motor start dan niet, hij draait dan alleen rond
het is net hoe je de zin leest en opvat
als de motor start dan loopt hij.
als je wil starten en lukt niet dan draait hij alleen, maar slaat niet aan
tenminste zo zie ik het. het is ook zo dat je een startpoging doet hij alleen maar draait. maar niet aanslaat.
tenminste dat is ff op jouw zin.
op mijn zin die je geciteert hebt moet ik je wel gelijk geven, staat nu een beetje gek. zal het ff wijzigen van "dan start hij dus ook niet" naar "dan slaat hij ook niet aan"
dan zal het wel een stuk beter zijn
Hallo Allemaal.
Bedankt voor jullie reacties.
Een sensor (iets met nokkenassen) was defect.
Deze is vervangen ( 27,--).
Auto si weer tip top in orde.
Groet aan iedereen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar