Ik heb onlangs de klepstoters van dit type ( 1 klepstoter was defect, luid getik tot gevolg) vervangen alsook distributieriem en de wagen ook een groot onderhoud gegeven. Als je nu met de wagen op de autosnelweg gereden hebt en je komt aan de afrit en je laat de motor stationair draaien dan springt het motoroliedruklampje 1 seconde aan met samenhangend het stopsignaallampje. Als je de wagen dan blijvend stationair laat draaien dan gaat het lampje nooit meer aan. Wanneer je dan de motor ter plaatse 3000t/min laat draaien gedurende een minuut en dan terug het gaspedaal lost tot op het stationaire toerental springt het lampje terug aan gedurende 1 seconde en gaat dan terug uit.
Ik heb het nokkenashuis dan nogmaals verwijderd en de rubberen ringetjes vervangen van de oliekanalen( de verbinding tussen cilinderkop en nokkenashuis) en ook het oliefilter nogmaals vervangen. Het nokkenashuis heb ik gecentreed met M12 bouten. De olie die ik er op gedaan heb is 10W40 half synthetisch. Ik ben nu eens van plan de oliedruk te meten maar als iemand al een gedacht heeft in welke richting ik moet verder zoeken...
groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij deze motortje's is het belangrijk dat de juiste onderhoudsinterval wordt aangehouden ivm vervuiling, het aanzuigfilter in het carter zou dicht kunnen zitten als ook de filtertjes in de banjo's van de turbo, dat er een stotter stuk gaat wijst eigenlijk ook wel een beetje in die richting,Filtertjes reinigen en de motor een keer flushen en dan goed uit laten druppen (minstens een 1/2 uur) en dan zou ik hem met een volsyntheet vullen.
zitten die filtertjes zowel in de banjo van de toevoerleiding als in de uitgaande leiding? kunnen die zo los vervangen worden?
Het aanzuigfilter is waarschijnlijk een grof filter dat je kunt reinigen zonder te vervangen of niet?
Ik moet wel zeggen dat die persoon zijn onderhoudinterval al even overschreden had maar ik vind het toch raar dat dat probleem met dat lampje pas na die herstelling plaats vindt alsof er iets verkeerd gelopen zou zijn ofwel is het het toeval.
17 jaar
Alleen in de toevoer en ze kunnen gereinigd worden.
Het rode oliedruklampje heeft 2 functies volgens het instructieboekje. oliedruk en olietemperatuur. Er komt wel maar 1 draad toe op het contact.
Na de wagen eens te flushen gedurende een half uur en er volsynthetische olie op te gieten heeft de wagen tot hiertoe geen last meer van een brandend oliedruklampje. Wat mij opviel was dat de oliepeilstok(die van plastiek is) krom getrokken was van de warmte en deze was juist vernieuwd. het topje van die stok brak vanzelf af.
17 jaar
STOOOOOOOOOOOPPPPPPPPP
hEB JE TENMINSTE HET OLIECONTACT AL VERVANGEN??????
met het oliecontact is niets mis. hij heeft gisteren 400 km met de wagen gereden en geen problemen ondervonden.
Waarom dat ze die wagens met een plastieke peilstok uitrusten weet ik niet. niet slim volgens mij.
het probleem is naar mijn mening volledig opgelost.
17 jaar
raar maar waar, maar het probleem is om de één of andere reden terug opgedoken. Ik zal de raad van Jan dan maar eens opvolgen en het oliedrukcontact eens te bekijken en/of vervangen. Het zou mij raar lijken dat dat ineens niet goed meer zou werken na die herstelling.
17 jaar
het is genoeg dat er een minuscuul vuiltje in die contacten geraakt en hupsaké lichtje aan !
En anders toch maar eens de oliedruk meten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar