close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 2007: P11A8 en P11A3 codes

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5FW, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

hai

onze 207 heeft 3 weken stil gestaan en nu loopt hij als een kruiwagen :)
hebben hem uitgelezen en de volgende codes komen omhoog

P11A8
P11A2
P0597
P0353
P1339
P0014

na het wissen wezen rijden en na 500 meter geen kracht meer , geen puf en vreemde geluiden maken en heel langzaam optrekken , brand geen storing's lampje ..

weer uitgelezen nen de codes

P11A8
P11A3

komen weer omhoog , ketting is trouwens 70.000 km vervangen

vermoeden de nokken assen die niet meer helemaal in lijn staan .. of heeft iemand een ander idee ?

wie weet zo de aanhaal momenten van de tandwielen

Geplaatst door

kor de boer (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gezien het feit dat er na een aantal weken stilstand plotseling foutcodes verschijnen denk ik aan een slecht contact ergens. Misschien de bedrading eens goed nalopen om uit te sluiten dat er een knaagdiertje heeft huisgehouden. Een ketting verspringt naar mijn idee niet als de auto een tijdje stilstaat, (maar kan wel verspringen als de oliedruk helemaal weg is en de auto wordt gestart).

De aanhaalmomenten van krukas en nokkenastandwiel zie afbeelding

Stapje verder , de nikken as was Idd verdraaid op een of andere manier ,

Op tijd gezet en stortingen er uit gehaald. , nu komt steeds p0014 naar boven. , auto tijd nu wel weer redelijk normaal maar bij gas geven iets bokken

Solenoid schoon gemaakt en getest , werkte wel op zich

Kabels door gemeten maar daar zie ik maar 3.15 volt op

kor de boer 0

1 jaar

kor de boer 0

1 jaar

Code p0014 duidt op onjuiste nokkenastiming....

solenoid vervangen maar daar lag het niet aan

kor de boer 0

1 jaar

wissel de in en uitlaat-solenoid eens, en kijk of de fout veranderd.

De nokkenas zit toch wel vast tov het tandwiel als de motor stilstaat.(gecheckt bij het op tijd zetten mag ik hopen.)

zaterdag de klep er maar weer eens af en kijken als hij ook verschoven is qua timing , onderhand kleinen 200 km gereden

kor de boer 0

1 jaar

wat wel vreemd is , je start de auto . loopt een 10 seconden rustig en schiet omhoog naar 1200 en dan terug naar 900 en loopt iets onrustig dan

wat ook vreemd is accuspanning is 12,5 volt je start de auto en hij loop geeft hij 12 volt aan laadspanning, dan zodra hij de melding emissie storing aangeeft en even naar 1200 toeren schiet loopt de spanning op naar 13,9/14,0 volt en blijft dat ook zo .

kor de boer 0

1 jaar

https://youtube.com/shorts/Dwn75fLEq1o?f...

hier een filmpje van het starten en laden

kor de boer 0

1 jaar

Zijn een week verder. En veel wijzer geworden , nieuwe solenoid geplaatst , is beter en rijd beter maar nog steeds de p0014

Alles weer na gekeken , timing perfect , niets aan de hand

Vanmiddag kwamen we er achter als de auto gestart word en hij duikt onder de 11,7 volt laadstoom komt de storing er in

Accu lader er op en starten. En geen storingen meer …

Als je de auto start dan zakt hij van 12,5 tot 11.8. Dan echt paar tellen later springt die naar 14

Wel is het aparte hij loopt goed maar soms een kleine hapering , als hij die hapering doet zakt de voltage naar 13.4 en schiet weer omhoog naar 14

kor de boer 0

1 jaar

Oké , we zijn er uit

Alles op nieuw op tijd gezet , nieuwe olie , bougies en bobines , gasklep schoon gemaakt. En nieuwe solenoids geplaatst

Bedankt voor jullie reacties

kor de boer 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.