Hallo,
Na het vervangen van de koppakking (vanwege externe lekkage), startte de auto goed en liep goed. Proefrit 20 km.
Klant komt auto ophalen (was afgekoeld) en na 3 km gaat "emissiestoring" branden in het display. Auto loopt op 4 cilinders maar mist vermogen. Gereset, en na 3 km brandt het lampje weer. Nu wel gewoon vermogen.
Weer P1336. Na wat op internet te hebben gezocht, blijkt dit een redelijk vage code te zijn.
-Redelijk veel rotzooi en aanslag in de motor, bij een gedeelte is dit nu al handmatig opgelost, Forte motor-flush wordt morgen geprobeerd.
-Computer is van Magneti Marelli, schijnbaar zijn er dan verschillen met de foutcodes.
-Er is geen lekkage van inlaat/vacuum
-Distributie is vervangen, timing in orde.
-Alle stekkerverbindingen zijn in orde.
-Voor de reparatie was de foutcode niet aanwezig. Vorige week grote beurt gehad, en nieuwe afspraak gepland voor koppakking te vervangen.
Nog iemand tips in waar te zoeken... Het klakkeloos vervangen van een katalysator lijkt me een dure grap, en waarschijnlijk niet eens nodig.
groeten Tom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P1336 = overslaande ontsteking in onbekende cilinder. Pas grote beurt gehad, dus bougies zijn dan vervangen. Wellicht iets met (1 van de) nieuwe bougies niet in orde?
Hij heeft een week goed gelopen, nu de koppakking vervangen en na een koude start komt de fout weer in beeld. Zal ze morgen sowieso eens demonteren en kijken of er vervuiling aan zit.
dit is zo te zien de et3 motor
wat je zou controleren is of de nokkenasverstelling goed is. heb keer eerder gezien dat de poelie niet goed terug gezet was, kreeg toen ook gekke storingen.
als je poelie eraf haalt zit een pen op de poelie die moet iets uitstekken en in een deel van de nokkenas vallen, dat was bij die niet het geval.
verder software update en intialiseren wel uitgevoerd. dit is belangrijk anders gaat hij met verkeerde data aan de gang met dit als gevolg.
hiervoor moet de motor wel koud zijn om te kunnnen intialiseren.
enkele keer is het na 2de keer wel goed gegaan eerste keer niet.
lijkt me sterk dat het bougies/bobine kunnen zijn dit ivm voorheen wel goed was, of de massa electrode is krom niet goed afgesteld.
Hallo,
Nokkenas verstellings is in orde, als tandwiel niet met de spie in de spie-baan valt, slingert het wiel nogal, dit valt zeker op.
Vanmorgen de bougies eruit gehaald, zagen allemaal goed uit, alle stekkerverbindingen gecontroleerd en de motor geflushd met Forte, additief aan de brandstof toegevoegd voor het verder reinigen van kleppen/injectoren etc (forte).
Loopt goed zonder foutcodes, ook na afkoelen en proefrit met klant geen klachten meer.
Bedankt voor het meedenken.
als tandwiel verkeerd zit valt dit niet op. Je draait namelijk de bout aan en direct duw je de spie terug. zo is de binnenkant de spie weg en dus kan hij wel vlak tegen aan zitten. Dit namelijk al bij collega gezien vandaar dat ik weer dat dit zeker kan.
even afwachten of de storing nu terug komt of niet
.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar