Peugeot 607: peugeot 607 houdt in en stottert

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 16v

2 maanden terug de auto gekocht.
Problemen en stappen tot nu zo goed mogelijk beschreven.

Dezelfde dag nog de foutmelding: "engine anti pollution system defective" in beeld + lampje "motorblok" bleef branden. Automaatbak stond vast en de letters P-R-N-D in dashboard.
Herstarten en na 5 min. reden we weer.

Dag erna, same story en uit laten lezen bij dealer.

Een aantal permanente storingen, maar geen storingcodes...

Electronische eenheid automatischetranmissie
Permanente storing: drukregelaar no 3, kortsluiting met plus of kortsluiting met massa.
zo ook voor no4 - no5 en no6.
Tijdelijke storing: storing meerstandenschakelaar. gelijkheid.

Electronische eenheid motor
Tijdelijke storing: aansturing verstuiver cilinder no3. circuit onderbroken
en aansturing verstuiver cilinder no3 kortsluiting naar plus.

Terug naar garage en accu laten vervangen, probleem leek opgelost.

2 wkn. terug volgende probleem:

Tussen 70-90 km.ph. schuddende auto.
soms hortend en stotend.
Wegligging niet bepaald prettig -> alsof ik over een gladde weg reed 24-7
de melding "engine anti pollution system defective" weer in beeld.

Terug naar garage en bleek dat fuseekogel vervangen moest worden + de rechter aandrijf as.
gedaan, was erg lekker in kosten.

En we gaan verder.
De auto reed even heerlijk.

Echter nu, nog geen 2 dgn. na reparatie begint mijn auto te piepen.
lampje "motorblok" licht op.
Blijven doorrijden, toeren gaan naar beneden en rij inene nog geen 80 km p.h. maar kom ook niet hoger.

Kom bij stoplicht waarbij de auto helemaal mniet meer vooruit te branden is.
lampje "motorblok" gaat opeens knipperen, en gaat herhaaldelijk dringend piepen.
Ook de opmerking P-R-N-D komen weer in beeld.
Langs kant v.d. weg gezet, starten 10-20 sec. geen probleem en foutmeldingen + het probleem komt terug.

Gedrag van de auto:

- horten en stoten tijdens rijden of stilstaan (gevoel dat deze elk moment kan uitslaan)
- teruglopen in snelheid en toeren
- bij gas geven komt er geen reactie, toeren gaan niet omhoog, de snelheid blijft teruglopen.
bij volhouden schiet het toerental omhoog (1500) en boven een bepaalde snelheid loopt de motor weer goed, echter krijg ik hierbij het gevoel dat ik mijn motorblok naar de vernieling help.
Ook loopt de snelheid langzamerhand weer terug.
- grotendeels rijd ik 50 km p.h. en komt niet verder.
- bij goed in blijven trappen van gaspedaal pakt hij weer wat snelheid + toeren maar blijft uit zichzelf teruglopen en soms geeft ie in eens een hoog aantal toeren en slaat weer terug.

Probleem komt voor bij het rijden op gas en benzine.

Garage is bereid mij met alles te helpen en daar ben ik erg blij mee,
toch zou het prettig zijn als ik hierin wat tips - tricks krijg zodat we een beetje weten waar we kunnen zoeken.

Heb zoveel gelezen op de site, dat de auto soms in noodloop gaat?
lpg probleem, de verstuivers, of loopt op 3 cilinders.
maar lees ook van alles over bobines/bougies enzo.

wie kan mij hierover iets vertellen?
wie kan mij een richting op helpen?

607

Geplaatst door 607 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je nog steeds garantie? Dan terug en blijven aandringen en liefst schriftelijk alles melden. Is het een dealer of een algemene garage?

Lijken mij verschillende problemen door elkaar. Er zijn minstens 2 problemen met de bak en minstens 1 met de motor.
Beide systemen moeten uitgelezen worden. Komt daar nu weer een tijdelijke storing van cylinder 3 uit dan moet de injector en de bedrading heel goed gecontroleerd worden.

Het knipperende lampje probeert je te vertellen dat de katalysator op dat moment vernield wordt. De bedoeling is dat je de motor uitzet en hulp inroept of minstens iets doet waardoor het lampje niet meer knippert - zoals gas los laten.
Dit kan veroorzaakt worden door problemen met een injector, maar het kunnen ook de bobines zijn.

Met betrekking tot de bak: de signalen van de keuzeschakelaar (P-R etc) komen niet goed aan in de computer van de bak. Schakelaar of bedrading.
3 drukregelaars defect (niet echt waarschijnlijk) of een probleem in de kabelboom - ergens doorgeschuurd.

607 (0), 14 jaar geleden

Is bovag garage, gemenge auto's en heb de auto net 2 maanden
heb 3 maanden garantie, daarnaast 6 maanden bovag.
wat mag ik van garage verwachten qua reparatiekosten?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ligt aan de voorwaarden en of bewezen kan worden dat het defect al aanwezig was bij verkoop.
Voorlopig alles zou ik zeggen, ook de gevolgschades (gesmolten katalysator). Ook de aandrijfas en de fuseekogel want die waren dus bij verkoop al stuk/versleten.

Ze moeten eerst zorgen dat de motor goed loopt op benzine en dan pas naar het gas (laten) kijken.

Keuze is aan jou. Zo te horen hebben ze er niet veel verstand van.
Melding van kortsluiting in een injector ligt niet aan de accu en vervangen van de accu repareert dat niet.
horten en stoten + de melding "engine anti pollution system defective" is iets van een cylinder die niet mee doet.
Dat heeft niets te maken met een fuseekogel of een aandrijfas (ook al waren die kapot).
Dus kiezen of delen: koop ongedaan maken wegens verborgen gebreken, auto de vernieling in laten helpen door de verkoper of zelf naar een dealer gaan en zelf de reparatiekosten dragen.

607 (0), 14 jaar geleden

mjah, dat eerste heeft mijn voorkeur, de eerste 2 maanden zijn echter verstreken en de garantie zegt zelf dat ik de garagehouder eerst de mogleijkheid moet geven het probleem op te lossen en die kans wil ik hem ook wel geven, ben alleen bang dat die hele auto ondersteboven en uit elkaar moet om dit op te sporen als ik alle mogelijke oorzaken zo bekijk en daarom stap ik deze keer niet naar een andere garage.

Die eerdere kosten voor aandrijfas en fusee hoef ik al niet aan te komen, dit was niet in overleg met de garage zelf. en als probleem hierna was opgelost had je mij niet gehoord.
Ben echter geen autoexpert en heb dit op eigen houtje gedaan.

Heb gewoon veel onzekerheid over deze auto nu, ook als het opgelost zou zijn.
Als het aan mij ligt wil ik gewoon mijn geld terug, ben echter bang dat dat niet zomaar gaat.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Leg het eens aan de verkoper voor en kijk wat ze zeggen. Misschien krijg je niet het volle bedrag (je hebt er 2 maanden mee gereden).

607 (0), 14 jaar geleden

heb er toch ook al voor bijna 1200,- in zitten

607 (0), 14 jaar geleden

hij is opgehaald, nu is het afwachten.
ik hou jullie op de hoogte

607 (0), 14 jaar geleden

tussenstand:
worden nu nieuwe bougies ingezet en nieuwe bobine is in bestelling.
mogelijk issie morgen, eind v.d. dag klaar

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

En de versnellingsbak? En de storing in de 3e injector?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.