Ik noem even mijn problemen op:
1. Schuifdeur (met ruit) gaat heel moeilijk dicht. Je moet ze hard dicht slaan.
2. Gierende riemen in de motor bij regenweer.
3. Geluid (klotsend) bij het achteruit rijden na het remmen. (precies loszittende remblokken)
4. Pompende motor (vooral bij koude start). Soms doet hij het ook bij warm weer.
Weet daar iemand raad mee ?
Die andere 17 problemen zijn opgelost met campagnes en interventie (garantie) door mijn garagist.
Dank u.
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Peter, misschien kan ik nog een poging wagen. Heb je nog garantie op de auto ? ik neem aan dat je "garagist" een peugeot dealer is ?
1 - weet ik zo niet uit mijn hoofd graag laatste 8 cijfers van chassis nummer posten
2 - Dit wordt veroorzaakt doordat water wat van de voorruit loopt de motorruimte binnendringt en o.a. over de multiesnaren loopt. Hiervoor is een plastic kap beschikbaar die er voor zorgt dat het water meer naar de zijkant afgevoerd wordt waardoor de de riemen in elk geval droog blijven als de auto stilstaat. Om te voorkomen dat de rest van de motor en organen ook nat wordt is bij de latere modellen ook nog een plastic kap boven op het klepdeksel geplaatst,dan blijft de startmotor het in elk geval doen.
3 - Dit probleem komt mij niet bekend voor. Ik zou in elk geval even willen proefrijden om het te horen, dus vanaf mijn toetsenbord moeilijk te zeggen
4 - Ik denk dat dit een produkt eigenschap is. De injektie computer regelt op dat moment de brandstofopbrengststuring per cilinder bij. Wij hebben ook zo'n boxer op het werk en die doet dit ook .
Ik hoor het wel,
Vriendelijke groet,
PT Nieker
Dank u, PT nieker voor uw snelle reactie. Was mijn garagist maar zo snel met oplossingen.
Mijn garantie is dus al 'n half jaar voorbij. De garagist heeft de problemen naast zich neer gelegd.
1. De garagist zegt dat de deur moeilijk zal blijven dichtgaan omdat daar een ruit in staat en die is te zwaar voor de deur.
2. inderdaad, dat komt omdat er water uit de luchtinlaat loopt. Die luchtinlaat wordt in 2 gesplitst als de motorkap wordt geopend. Daar zit 'n rubberen dichting aan de motorkant. En volgens mij sluit die dichting niet goed af.
3. Volgens mij zijn dat de remblokken die teveel speling hebben in de remklauwen. De garagsit zegt dat dit normaal is. Volgens mij hadden ze die remmen en klauwen volledig moeten vervangen. Want bij mijn collega's die ook 'n Boxer hebben komt dit probleem niet voor. Als je met je voet tegen de band trapt dan hoor je de remblokken rammelen.
4. Het is precies ofdat de motor soms geen brandstof of teveel of te weinig lucht krijgt. Zou het helpen met een nieuwe brandstoffilter ?
15 jaar
Trouwens: Ze hebben ook zo 'n kap op de motor geplaatst want der waren al verschillende onderdelen aan 't oxyderen. Die pastiek kap die jij bedoelt, boven de snaren, is dat zo 'n soort van zwarte piepschuim van 5 mm dik ? Want ze hebben in de omgeving van de inlaattuit van de ruitensproeier ook 'n piepschuimen kapje geplaatst. Dat was 'n campagne.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar