auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: problemen met deurvergrendeling en kachel afgesloten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 xr

Ik ben sinds kort in het bezit van een peugeot 306 xr break van 1999.

Nou heb ik het volgende probleem.

Als ik de deuren opendoe via de sleutel springen ze allemaal open.
Zodra ik de passagiers deur van buitenaf open wil doen springen alle sloten weer op slot.

Wat zou dit kunnen zijn?


Toen ik de auto had niet de kachel uitgeprobeerd.

En thuis wou ik hem op warm zetten maar hij werd na 30min nog niet warm.

Toen even onder de kap gekeken en bleek dat ze de slangen die de kachel ingaan hadden doorverbonden.
Dus dat het koelvloeistof gewoon van de ene slang in de andere slang loopt.

Dus met andere woorden er stroomt geen water in de kachel.

Maar waarom zouden de vorige eigenaars dit gedaan hebben??

En is dit eventueel makkelijk te doen?

Geplaatst door

e28-520i (65)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Betreft de verwarming: 99% zeker dat men dat heeft gedaan omdat de kachelradiateur lek is. Om deze te vervangen moet het hele dashbord er uit. Die kosten zijn nu voor jou portemonnee.

moderator 0
badge

13 jaar

EN ben je dus mooi genaaid....

eendmans 0
badge

13 jaar

oke naja dan heb ik weer een leuk klusje te doen dus haha

Genaaid zal ik niet zeggen.
Als je kijkt wat ik heb gekocht voor hoeveel geld dan kun je ook geen nieuwe auto verwachten.

Komt dit veel voor?
Want dan haal ik een kachel uit een auto van de sloop.

e28-520i 65

13 jaar

Regelmatig ja.....

moderator 0
badge

13 jaar

Een nieuwe kachelradiateur is niet zo duur, ca. 70 eur dacht ik. Die uit een sloopauto is ook al zeker 10 jaar oud.

306 cabrio 0
badge

13 jaar

voor wat betreft je vergrendeling zou ik de bedrading tussen de deurstijl en de voordeuren eens controleren op breuk. Is een bekend probleem en de dealer heeft zelfs reparatiesets hiervoor.

De kachelradiator gaat een goede monteur zeker een hele dag kosten want het hele dashbord moet eruit!

Succes

master 0

13 jaar

Naja gelukkig heb ik al vaker auto gedemonteerd.
Dus ik weet hoe ik bij de kabel moet komen.

Vind dit zelf niet zo erge klus trouwens.

Ik heb trouwens nog een probleem.

Ik had de voorste veren vervangen omdat deze gebroken waren.
En ik heb de complete ophanging eraf gehaald en de ene ging er gewoon weer in.

Maar de andere kant (rechts) wil er niet meer in deze wou er ook niet uit.
Maar nu lijkt het alsof de homokineten eruit liggen maar ik kan de hoes nergens losmaken zag ik.

Hoe kan ik deze er weer inkrijgen?

e28-520i 65

13 jaar

De homokineten zitten er weer in.

Maar kan iemand mij uitleggen hoe ik zo'n aandrijfashoes rubber moet monteren?
De oude is gesneuveld en een nieuwe heb ik al maar ik snap er de ballen niet van.

Er zit een grote bus bij en een klein klemmetje en ook nog weer een grotere aparte klem.
Nou heeft die meneer waar ik die hoes weg heb het wel uitgelegt maar daar kom ik niet verder mee.

Of is er iemand in de buurt die tegen een vergoeding die hoes er voor mij wil inzetten?

e28-520i 65

13 jaar

De bedoeling zal zijn dat je de nieuwe hoes m.b.v. de bus over (!) de kruiskoppeling schuift. De as hoeft dan niet uit elkaar dan.

moderator 0
badge

13 jaar

Nee de as moet er zowieso uit en die grote bus is ook een onderdeel van de hoes en moet ook gemonteerd worden.

Maar ik snap in godsnaam niet hoe

e28-520i 65

13 jaar

Het gaat zo te lezen om de binnenste koppeling van de as? De oude bus (met hoes) zit omgefelst. Je moet de fels-rand op de kop van het eerste as-deel open zien te krijgen bijv. met een schroevendraaier. Als de felsrand ver genoeg terug gezet is, kun je de bus incl. hoes naar het midden schuiven en het 1ste as-deel losnemen. Het deel met de 3 naaldlagers komt nu bloot te liggen en zit d.m.v. een borgclip geborgt op de as = clip verwijderen en dit deel m.b.v. een doorslag o.i.d. van de as tikken. Er af, dan kun je de complete hoes er af schuiven en de nieuwe monteren. Denk er om dat de naaldlagers niet uit elkaar vallen!!! Eventueel een slangklem erom als hulpmiddel.

hans4074 0
badge

13 jaar

de kachel werkt weer volledig halve dagje werk.

De aandrijfas hoes ga ik binnenkort maar weer een proberen te repareren.

e28-520i 65

13 jaar

Zoals te lezen is de kachel weer in goede staat.
Dat mag ook wel met dit weer haha

Ook de deur is opgelost.


Verder heb ik een nieuwe aandrijfas gekocht en die word ook vervangen.
Deze is dus ook opgelost.

e28-520i 65

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.