Peugeot 307 HDI BREAK: problemen NA onderhoud 60.000 km

Bouwjaar: 2002

Verleden week werd een onderhoud 60.000 km uitgevoerd.
Sinsdien staan er alweer 1500km meer op de teller , doch sinds dit laatste onderhoud is mijn verbruik met 1 liter gestegen naar 8,1 gemiddeld.
De laatste 500 km maakt de motor ook steeds meer lawaai ,
volgens mij in de buurt van de uitlaat.
Maar erger is dat de motor niet zijn normaal vermogen meer levert en zelfs soms helemaal niet meer trekt.

(voorbeeld : soms in 3de met practisch plankgas niet verder komt dan 45 a 50 km per uur. , en vanmiddag zelfde symptoom in 1°)

Oliepeil = OK , temperatuur= OK , geen foutmeldingen op boordcomputer.

Wat kan de oorzaak zijn?
Wat houdt het onderhoud 60.000 juist in?
Wordt er aan de Katalysator gewerkt?
Is dit een vaak weerkerend probleem van de 307?

POL9167

Geplaatst door POL9167 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Eduardo (0), 20 jaar geleden

Heel gauw terug naar de dealer en ze KEIHARD hiermee confronteren. Dit is het gevolg van klungel-werk.
Die 60.000-beurt zal genoeg gekost hebben, dus moeten ze ook deugdelijk werk leveren.
Vooral niet zo blijven doorrijden, want dat lijkt me niet bevorderlijk voor je 307.

Succes ermee.....
Eduardo

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.