Ik wou vandaag de trommels schoonmaken en gelijk even de dikte van de remschoenen controleren.
De aanleiding daarvoor is een schuurend geluid de eerste keren dat je remt.
Ik heb deze auto pas vanaf april dit jaar.
Het probleem 's ik krijg de trommel er niet af. Heb de handrem eraf hij komt er een stukje vanaf en dan voel ik een weerstand ben ik te voorzichtig of zit ergens nog iets vast.
Gr. Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat schurend geluid,dat je hoort als je de eerste keer remt is waarschijnlijk vuil of vocht.Als het daarna weg is, is dat ook zo.Dat je de trommel er niet vanaf krijgt,heeft te maken met de voering die strak tegen de trommel zit.Meestal lukt het wel met een zware schroevendraaier er tussen zetten en ligt met een hamer tikken.Als dat niet gaat moet je de voering terug stellen.
Ferry
Dank je wel Ferdinand.
Met 1 keer remmen is het niet weg maar het verdwijnt wel na een aantal keren.
Ik ga het volgend weekend er weer mee aan de slag.
Een dingetje nog het terug stellen hoe gaat dat 🤔 mocht het nodig zijn.
5 jaar
De eerste keer remmen was ook maar bij wijze van spreken.Mijn vrouw heeft een Ford streetka.Die doet het altijd.Ik heb hem al schoongemaakt,maar helpt niets.Het verdwijnt na een paar keer remmen.Trommels van de meeste auto,s kan je aan de achterkant stellen.
Ferry
5 jaar
Beste Jan .
Bijgevoegd de originele PSA onderdelentekening van uw Partner .
Het terugstellen van de automatische stelinrichting gebeurd door het stelwieltje ( groene pijl ) via een gat van de wielbout ( rode pijl en even met een zaklamp opzoeken ) met een kleine platte schroevendraaier te verdraaien van onder naar boven .
Ook moet de handremkabel teruggesteld worden . ( in de auto , bij de handle )
Voor het verwijderen van de remtrommel dient u het boutje 71 te verwijderen ( zie zwarte pijl en cirkel )
Meestal zit de trommel echter behoorlijk vast op de naaf en bent u wat bang om te beschadigen . Enige voorzichtigheid is wel geboden om geen stukken van de trommel af te breken .
Daarom ( zoals Ferry al aangeeft ) een flinke grote schroevendraaier tussen de trommel en de ankerplaat plaatsen , zowel aan de linker als de rechterzijde , en met een hamer tikken op de voorzijde van de trommel rond de naaf .
Vaak word ook het schuren van de voeringen veroorzaakt doordat er aan de uiteinden van de voeringen ( boven en onder ) , geen schuine kantjes zijn gemaakt . ( ook niet af fabriek )
Met grof schuurpapier kan u de 4 uiteinden voorzien van schuine kanten .
Succes.
Als de trommels eenmaal verwijderd zijn ,schraap dan ook even die slijtrand er uit.
Beetje vet op de pasrand aan de naaf en voor een volgend keer is het sneller gecontroleerd dan dat nu het schrijven duurt.
Ik ben nog van de oude garde dat deze werkzaamheden door ons standaard werden uit gevoerd.
Vr. Groet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar