auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 106 GTI: schokken tijdens de-accelereren

Bouwjaar: 2002

Het komt regelmatig voor dat mijn auto bij een bepaalde snelheid ergens tussen de 70 en 100km/h heftig schokt wanneer, na een lange rit op de snelweg, het gas rustig wordt teruggenomen (dus niet losgelaten).

Dit schokken lijkt op het effect dat de motor gedurende 1 seconde uitvalt, waarbij de motor kantelt en bij het oppakken weer terug kantelt.
De snelheid waarbij dit effect optreedt, verschilt per keer maar treedt altijd op in de vijfde versnelling zonder dat er wordt geschakeld of dat de koppeling wordt bediend.

Tijdens het schokken blijven de meters in het dashboard normaal functioneren en ook het motormanagement lampje gaat niet branden. Wel is er in het geheugen van de ECU een permanente fout aanwezig met code P1327.

Door mijn dealer zijn al de volgende onderdelen vervangen: Software update, katalysator, bobine, ECU, gaskleppotentiometer, MAP sensor, benzinedruk regelaar, motorsteun rechts en bougies. Echter tot op heden zonder resultaat.

Wie herkent dit probleem en heeft enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn. Ook ben ik benieuwd of iemand weet wat de foutcode P1327 betekent en of dat wellicht een relatie met het schokken heeft.

bvd Peter

n.b. Het heeft wellicht niets met bovenstaand probleem te maken maar het viel mij laatst op dat de voorste uitlaatpijp van mijn auto met een normale bout is vastgezet tegen het versnellingsbakhuis, terwijl hier volgens mijn informatie een bout met veer moet zitten (ik bedoel hier niet de flens tussen de voorste en middelste pijp). Heeft iemand enig idee waarom hier een verende bevestiging hoort te zitten.

Geplaatst door

peterb11 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als u nu onder google of zoiets even eobd intoetst krijgt u na enig zoeken vanzelf wel een site waar deze code's worden uitgelegd in u geval is dit P1327 wat wil zeggen dat de pingelsensor niet goed werkt en mischien vervangen moet worden.Het inhouden zou daar vandaan kunnen komen.
Wat betreft het vastzetten van de voorpijp weet ik eerlijk gezegt niet zeker of die van u een verende ophanging heeft,is een beetje afhankelijk van de productiedatum, het is er voor om te zorgen dat de voorpijp niet scheurt.Ik ben even een weekje op vakantie en hoor daarna wel hoe of het afkomt.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Bedankt voor de informatie Oldtimer Jansen.

Ik zal dit met mijn dealer bespreken, eens kijken hoe hij hier over denkt.

Voor wat betreft informatie over eobd of obdII heb ik al veel op het Internet gevonden. Alleen niets over foutcodes welke beginnen met het cijfer 1, dit zijn namelijk fabrikant gebonden codes.

m.vr.gr. Peter

peterb11 0

20 jaar

De code,s zijn dezelfde als de 0 alleen zijn deze code,s alleen te verhelpen door de dealer dus ik denk in jou geval aan een pingelsensor daar lijken de gevolgen ook wel op

oldtimer 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.