close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Slaat regelmatig af

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Deze auto slaat te pas en on te pas af nadat er is terug geschakeld naar een lagere versnelling en er op de motor is afgeremd. Als dan de koppeling wordt ingetrapt zakt het motortoerental soms ter ver en pakt de motor weer net te laat op waardoor deze dan afslaat.
Inmiddels is het gasklephuis schoongemaakt en ook is er al een andere nullastregelaar gemonteerd. ( volgens chassisnr. )
Bij die nieuwe nullastregelaar sloeg de motor niet meer af en leek het probleem opgelost maar bleek de andere morgen dat de motor in koude toestand ongeveer 2500 tpm draaide. Dit zakte dan later wel weer naar gelang de temperatuur opliep. Ook na een aantal dagen leverde dit geen verbetering op.
Iemand nog een idee? De klant en ook wij zouden er blij mee zijn.

Gr.

Geplaatst door

Averdonk (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is er een storing opgeslagen in de motor ECU? Werkt de koelwatertemp.sensor correct? Welk merk bobine zit er op?

hans4074 0
badge

14 jaar

Zit er een Sagem bobine op, deze dan vervangen voor een electricfill!

Wat is het verschil tussen die bobine's? Er zijn geen verder geen klachten v.w.b. inhouden of slecht starten e.d.
Als de motor afslaat krijg je niet de indruk dat dit komt door uitvallen van de ontsteking.
Storingscode's zijn er ook niet. Donderdag komt de auto ( weer....). Zal even kijken welk merk er in zit.

Gr.

Averdonk 0
badge

14 jaar

De Sagem bobine heeft vanaf bovenzijde gezien een rechthoekige vorm en de Electricfil heeft 2 afgeronde hoeken van bovenaf gezien. Bij de Sagem, bestaat de kans dat er een eindtrap in de motorECU kapot gaat , vaak i.c.m. sterk versleten bougies, en daardoor ontstaan er stationaire problemen, maar wél met een aanwezige storing(en)
De Electricfil bobine met bijbehorende bougiedoppen (en plaatsen van een condensator bij de oudere 206) is dus de verbeterde vervanger.
Maar óók een niet goed werkende koelw.temp sensor geeft raar stationair gedrag, vandaar.......

hans4074 0
badge

14 jaar

dag ik wil even reageren . daar ik het zelfde probleem heb zo te lezen

moter start gewoon loopt netjes als de temp oploop naar zo een 70 a 80 graden , dan het gas aprupt loslaat
vb remen voor een stoplicht dan zak het toeren tal onder het stationaire toerental slaat af
als ik hem dan weer start loopt hij gewoon weer , garage kan het niet vinden ik word er rambam van
p206 bauwjaar 99 1400 cc moter geen storing in het uitlezen te vinden , oja voor de expers onder ons als de zelfdenkende fan aanslaat dan slaat de soms af , ik weet het niet meer ??? wie help

Probleem is opgelost:Het zat toch in de stappenmotor. Na het vervangen van de stappenmotor liep de motor koud veel te hard stationair maar warm wel goed. Sloeg warm niet meer af. Na het updaten van de software was alles weer dik in orde.
Bedankt voor de reacties.

Averdonk 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.