Beste,
Betreft hier de auto van mijn vader,een Peugeot 306 1.4 van het bouwjaar 2001.Km stand 43.000.
Normaal schakelt ie super,maar soms(steeds vaker nu) zit de pook bijna vast en kraakt als je hem in de versnellingen wilt drukken.
Er is dan ook geen enkele versnelling meer in te schakelen.
Wacht je even,of speelt iets met de koppeling,dan schakelt ie weer perfect.
Ik heb de koppeling ff gecontroleerd,en schakelmechanisme na gekeken,maar ik kan er zo op het oog niets aan zien.
Iemand een idee,of ervaringen?
Alvast bedankt.
Groetjes Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppelingskabel?. de zelfstelinrichting daarvan.
draaipuntjes van de schakelstangen inspuiten met siliconeolie
Nou,het is geen kwestie van smeren denk ik.
Hij zit écht bijna vast!
Koppelingskabel zal het ook niet zijn,gezien ik de pook niet eens meer van links naar rechts kan krijgen.Hij zit dus gewoon vast in de middenstand.
Iemand nog meer suggestie's?
Groetjes Niels
Nou eh, heb met een Colt hetzelfde gehad, en daar was een stukje veer van de drukgroep tussen de plaat en drukgroep gaan zitten. En dat terwijl de koppeling perfect normaal aanvoelde. Hoe istie als je de motor uit hebt? Als het dan wel goed is, zou dit het kunnen zijn. Colt was ook nog maar 2 jaar toen het gebeurde.
Hoi Sytze.
Moet er ook niets mee te maken hebben.
Mocht de drukgroep vast zitten,dan moet ik nog de pook van links en naar rechts moeten kunnen bewegen.
Ik vermoed zelf dat het in de bak zelf zit.
Iemand al eerder mee gemaakt!
Iedereen bedankt alvast voor het mee denken..:)
Niels
Heb je gelijk in! Nou dan weet je nu wat je te doen staat!Bweh.
Is het ook mogelijk dat door bijvoorbeeld olielekkage de kopp.plaat aan de drukgroep kleeft ???
Kan niet! Niels zei immers al dat naar links en rechts ook niet wil, dus het zit in bak of in mechanisme........
Nee,lijkt me ook sterk.
Ik vermoed echt dat het in de bak zelf zit.Maar waar?
Rare is,dat ie daarna weer perfect schakelt,net als hij hoort te doen.
Bak rammelt niet,lagers maken geen lawaai,olie is op peil,en niet zwart enz.
Ik denk toch,net als Sytze,dat ik de bak toch ff los moet halen.
Of iemand moet nóg een ander idee hebben...;-)
Wederom bedankt!
Groetjes Niels
Laatste wat je kan doen is mechanisme los halen op bak en dan met de hand ff voelen hoe oftie dan wil. Heb met 405 xact zelfde gehad, dat was toen wel het mechanisme. Maar dat was continu.
Ik ga morgen even kijken Sytze.
Als er iets beschadigd is,dan moet je dat toch kunnen zien.
Bedankt voor je antwoorden.
Je hoort van me,hoe het afloopt!
Groetjes
Hoor het later wel.
Bak heeft het helemaal opgegeven nu,en maakt ook kabaal.
Je kan de rest wel raden denk ik...:(.
Nou ja,shit happens..
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Groetjes Niels
43000km is daar niet een beetje coulance op?.
Dat is toch abnormaal snel dat tie er al mee ophoud?.
18 jaar
Ik kan even vragen,maar denk het niet.Auto is door mijzelf onderhouden(logisch).
Dus geen stempels of peugeotdealer gezien..
Niels
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar