close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: speling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Heb weer eens een probleempje
Bij stil staan
Iets draaien aan het stuur
Speling linksvoor bij het wiel
En onder het rijden klapperen
Is dit probleem de fusee kogel (komplete draagarm)
Of kan dit ook nog de stuurkogel zijn

Geplaatst door

erik lett (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat zal je zelf moeten bekijken....kunnen wij vanachter de pc niet zien.

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

Hans
Vraag om tips om daar het makkelijkst achter te komen
Regeer dan gewoon niet
Bespaar u een hoop tijd

erik lett 0

11 jaar

Sorry;

Tip 1: bekijk de fuseekogel
Tip 2: bekijk de stuurkogel

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

Speling controleren met de wielen belast , dus op de grond /brug , niet vrij in de lucht laten hangen , dan staat alles onder spanning en kun je slecht speling controleren.
Flinke waterpomptang , om stuurkogel in te knijpen , bandenlichter/koevoet voor de fuseekogel , cq flink duwen/trekken met je handen aan de diverse componenten.

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

Hallo Erik , kijk eens op je laatste APK rapport of daar ook een A.C melding is gegeven.

Rene Roolvink 0
badge

11 jaar

oke
Ga ik daar morgen eens aan beginnen
Om het een het ander te controleren
Bedankt voor de info

erik lett 0

11 jaar

Hoi rene
Nee staat niks op het rapport
Weet alleen dat in 2009 alles vervangen is bij de dealer
Draagarmen beiden kanten en stangetjes bij 60000
Sta nu 95000 op
Maar weet dat dit nog wel probleem dingen zijn bij een 206

erik lett 0

11 jaar

Kijk ook eens heel simpel of alle vervangen onderdelen wel goed vastzitten , al meerdere malen meegemaakt dat een vervangen reactiestang ( elders vervangen ) gewoon niet goed gemonteerd bleek . Gewoon simpel de stabilisatorstang op en neer bewegen brengt dit euvel al naar voren . En is het trouwens een horizontale ( links-rechts beweging)of verticale ( onder-boven beweging )speling wat je opmerkt ?

Rene Roolvink 0
badge

11 jaar

Stangetje heb ik al vervangen
Heb niet geholpen
Zal het even simpel proberen te vertellen
Als de auto gewoon op de weg staat
Contact uit
Pak het stuur vast en draai deze links en rechts
Dan voel je de speling in het stuur en hoor het links bij het wiel
Hoop dat je het begrijpt
En onder het rijden hoor je gerammel op klinker weg

erik lett 0

11 jaar

Da,s duidelijk , het lijkt er dan in de eerste plaats erg sterk op dat het een spoorstangkogels is . Gemakkelijk te controleren door iemand anders de kogel ( bij het wiel )te laten vasthouden en dan het stuur lichtjes te bewegen . Echter als deze niet defect is komt het wel eens voor dat de speling in de spoorstang zelf zit , nl de kogel in de rubberen hoes van het stuurhuis . Defecte stuurhuizen met betrekking speling heb ik nog maar zeer weinig meegemaakt ( werk ook nog maar 38 jaar in een garage hahaha )

Rene Roolvink 0
badge

11 jaar

Ja na 38 jaar
Kan je nog niet alles meegemaakt hebben ha ha
Heb je voor mij nog een tip als het de stuurkogel is deze los te krijgen
Heb er wel meer vervangen maar zitten behoorlijk vast
Bedankt voor je info

erik lett 0

11 jaar

Altijd eerst de contramoer op de spoorstang losdraaien , daarna de moer op de kogel verwijderen en met een hamer tegen het fuseelichaam tikken ( slaan ) DUS NIET BOVEN OP HET SCHROEFDRAAD VAN DE KOGEL SLAAN, De kogel moet dan loskomen uit de fusee waarna deze uit de spoorstang is te draaien . Mocht dit laatste zwaar gaan kun je altijd proberen door verhitting van de spoorstang , met een gasbrandertje , ter hoogte van het schroefdraad , dit te vergemakkelijken. Tel het aantal slagen dat je de kogel eruit heb gedraaid en monteer de nieuwe kogel op hetzelfde aantal terug . De sporing staat dan in ieder geval redelijk goed , echter blijft uitlijnen een must. Succes.

Rene Roolvink 0
badge

11 jaar

kogel vervangen
Auto is weer perfect
Bedankt allemaal voor je info

erik lett 0

11 jaar

Ik wil niet bijdehand overkomen hoor, maar is hij ook uitgelijnd..?
Of heb je het aantal draadgangen geteld...

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

Nee hoor hans
Je komt niet bijdehand over
Wagen is gelijk uitgelijnd en gelijk 4 nieuwe bandjes er onder
Het vrouwtje kan er weer tegen

erik lett 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.