Peugeot 106: speling stuurkolom

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5

Halllo,

Ik heb nogal wat speling in het stuurwiel, ben er inmiddels achter dat het probleem zit in het onderdeel bij pijltje 1 in bijgesloten afbeelding, http://img685.imageshack.us/img685/9881/... ter plaatse van pijl 2 zit er ongeveer een millimeter speling in bij draaien aan het stuurwiel.
Wie kan mij vertellen hoe onderdeel 1 heet (waar de spoorstangen aan vastzitten.) Is dit onderdeel makkelijk te vervangen? Zo ja kan iemand mij adhv de foto een beschrijving geven wat ik moet demonteren?

Bij voorbaat dank,
Wouter

remko30

Geplaatst door remko30 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

de twee spoorstangen die je ziet zitten
zitten op onderdeel 2 geschroefd
onderdeel 2 wordt geklemt door onderdeel 1

onderdeel 1 wat je aanwijst is een beugel koste 40euro
onderdeel 2 wat erin zit loopt door en door dit is een kogel koste 60euro

zo als ik het kan zien zou ik eerst kijken of moer wel degelijk de kogel direct klemt
als dat zo is dan zal in de buurt van de moer een snee lopen (om kogel vast te klemmen)
deze dan eerst aandraaien.

wil je het goeie onderdeel vv dan beste naar garage gaan naar laten kijken en dan heb je 100% zeker de goeie onderdeel
als het onderdeel verkeerd is dan kost je niks extra omdat ze naar hebben gekeken
ze kunnen ook je vertellen hoe je het moet vv
laat dit als je slim bent door de garage doen
je wilt namelijk wel kunnen sturen in de bocht
krijg je ongeluk doordat de stuur los schoot is de garage aansprakelijk en kun je verhaal halen
doe je het zelf en schiet los dan ben je direct klaar
het is advies wil je het zelf doen is niemand die je tegen houdt

remko30 (0), 14 jaar geleden

Ah, dus onderdeel 1 klemt onderdeel 2? is het de bedoeling dat moer B strak aangedraaid is om de zaak vast te klemmen? deze draait nl door aan de onderkant. Daar kom je vrijwel niet bij?

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

moer B los maken is een borgbout en eruit pakken dan de borgmoeren die je links en rechts ziet zitten losmaken alleen losmaken niet helemaal terugdraaien ,,links en rechts ongeveer 5cm verderop op je spoorstangen,, dan de spoorstangen eruit draaien en onderdeel 1 kompleet met in en uitgaande as vervangen is een onderdeelkun je uit onderdeel 1 halen zit er doorheengeschoven, dan de afstand van de moeren opmeten en deze op dezelfde plek terugzetten op je nieuwe stuurkogel anders moet je het zaakje laten uitlijnen is trouwens nooit verkeerd om te doen

remko30 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de hulp!

Als ik het plaatje van het te vervangen onderdeel bekijk lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de zaak ineens los kan schieten? of moet ik hier op korte termijn wat aan doen? (Tijdgebrek...)

Gr. Wouter

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.