auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Start soms niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1398

Beste leden, ik heb een Peugeot 307 1.4 diesel uit 2003, deze heeft net 300.000 km op de teller staan. Sinds mei dit jaar heeft de auto behoorlijk kuren. De auto start altijd als deze koud is, zeg maar in de morgen naar je werk, geen probleem dus. Maar als je een stuk hebt gereden en je stopt om bijvoorbeeld te tanken (of boodschappen doen) dat start de auto niet meer. Je hoort de startmotor draaien maar auto start niet. Meestal moet je tussen 1 en 3 uren wachten en dan start deze opeens weer. Nu heb ik meegemaakt dat als ik in de file sta dat de auto ook opeens compleet uitspringt, net alsof je de sleutel uit de auto haalt, maar als ik de auto weer start dan slaat deze ook weer meteen aan. Als de auto niet wil starten dan kun je de computer niet uitlezen, er kan geen verbinding gemaakt worden met de computer. Auto geeft geen storingscodes aan, het is een compleet raadsel. We hebben inmiddels de accu, startmotor, nokkenassensor vervangen en een connector (weet niet welke). De Peugeot garage staat voor een raadsel en ze weten niet meer wat ze nog kunnen doen, wat kan het zijn? De bekabeling? Computer? Graag jullie feedback!

Geplaatst door

amaille (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb niet echt een oplossing....Maar als ouderwetse automonteur lever ik wel commentaar. er is verschil tussen starten en aanslaan.. Tijdens het starten draait de startmotor gewoon rond, maar is er soms geen reactie. De motor wil niet aanslaan... Omdat het oplossen van problemen meestal logisch is,is het zaak om de juiste termilogie te gaan gebruiken...
Ik lees dat 0.a. de startmotor, en de accu zijn vervangen. Het zou wel kunnen dat die delen gebreken vertonen, echter die onderdelen hebben niets met het probleem te maken...

Nog even een aanvulling op corvanjaarsveld.
U heeft waarschijnlijk ook nog de pech gehad bij uw Peugeotdealer dat er een onkundige ( leerling , ongeintresseerde monteur ) naar uw auto heeft gekeken . ( Staan voor een raadsel , en dat zegt een dealer )
Er zijn ALTIJD storingscode,s aanwezig , alleen moet je wel weten waar deze worden opgeslagen . Uw " monteur "heeft vrijwel zeker alleen een globale uitleestest uitgevoerd van de beschikbare componenten . Echter als hierin niets gevonden word moet de monteur even nadenken ( en hier begint vaak het probleem al ) waar hij nog meer zou kunnen zoeken . Heeft de betreffende monteur bijvoorbeeld ten tijde van het niet aanslaan ( want daar gaat het vrijwel zeker hier over ) de brandstofdruk gemeten/bekenen ? Is het juiste starttoerental berijkt ? Zo kan de monteur nog veel meer korte ( minuuutjes werk ) controle,s uitvoeren . Als aller laatste noem ik expres de belangrijkste : Is het logboek van de BSI geraadpleegd ?
Hierin staan ALTIJD foutcode ,s , ook al zijn deze zeer kortstondig ( 300 miliseconden ) opgetreden en waar u niets van merkt . ( geen diagnoselampje of melding op uw MFD scherm )
Mijn advies luid dan ook : zoek een kundige monteur ( vraag bijvoorbeeld naar de Technisch Specialist , die elk dealerbedrijf verplicht moet hebben en ook een vervanger bij eventuele vakantie ) om nogmaals een goede diagnose te stellen . Het klakkeloos zomaar vervangen van onderdelen ( accu - startmotor - sensoren ) sloopt alleen maar uw portomonee en veranderd niets aan uw probleem .En als laatse is het ook erg belangrijk dat u als ons zo veel mogelijk van juiste informatie voorziet van uw bevindingen , ook belangrijk voor de dealer ( zie ook bericht van Cor ) . ( niet starten of niet aanslaan van de motor )
PS , plaats ook eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Kan er door de PSA monteurs wat gerichter gezocht worden in de database van Peugeot .

Mijn dank weer voor de input. Ik check ook de BSM, itt zou inderdaad nog een optie kunnen zien, omdat ook soms compleet de auto afslaat omdat er totaal geen spanning meer is. Vorige week was het zo warm dat de auto in eerste instantie niet wilde starten, dus het is om een of andere manier gekoppeld aan het (warme) weer. Massa is al een keer na gekeken maar dat zal ik in mijn achterhoofd houden. Mijn dank!

amaille 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.