hoi weet er iemand hoe het kan als ik s'morgens start en 2tot3 maal voor gloeien dan rook die ongeveer 1 tot 2 minuten maar als ik de darm aan de luchtfilter er af doe en zet er de haardroger op in staand 2 en dan starten rookt hij niet en laat ik de haardroger er zo 30 seconden goed door blazen haardroger af darm er op en geen rook meer ook niet als ik vertrek en ook niet onder het rijden WAT ZOU HET KUNNEN ZIJN .
Alvast Bedankt
François
P.S heb wel al nieuwe gloeikaarsen gestoken .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je compressie eindtemperatuur is daardoor hoger en daardoor een betere verbranding.
Verstuivers en klepspeling al eens gecontroleerd ?
oké bedank voor je reactie maar er zitten nieuwe kleppen in en nieuwe verstuivers in en klepspeling is tot 3 maal gecontroleerd en die staan goed .
10 jaar
Oke , maar dat vertel je in je openingspost niet , graag een compleet verhaal.
Gloeikaarsen krijgen wel spanning en gloeien na ?
wel het zit zo de kop van het blok was gescheurd en heb er één tweedehands op gezet en nieuwe koppakking +kleppen + verstuivers + gloeikaarsen .
maar voor dit alles is gebeurd dan rookte die niet bij het starten en nu wel ik zou het niet weten hoe het komt ?
10 jaar
Zit er de juiste koppakking tussen?
Hoe is de compressie?
Als de kop gevlakt is moet er nl een dikkere pakking tussen
Zaten er bij de oude pakking geen kerfjes in die buiten de kop staken.
Zou dit eerst controleren
Succes
10 jaar
Zijn die nieuwe verstuivers juist afgesteld? Op hoeveel bar openingsdruk?
Francois ;is de bediening van de brandstofpomp geheel mechanisch ? Plaats als het kan er een foto van .
Zo ja, dan zit er in de kop een was-element waar een kabel uit komt naar een hefboompje aan de brandstofpomp .
Als de motor koud is moet deze kabel zo afgesteld staan dat het hefboompje helemaal aangetrokken staat .
Succes.
hoi punt het is wel zo er zit een kabeltje juist onder de gaskabel en die gaat naar de pomp naar dat hefboompje maar ik kan dat hefboompje niet bewegen is dat zo of moet ik dat los krijgen zo dat het kabeltje kan bewegen en dat het hefboompje op en neer kan gaan ?
Bedankt François
10 jaar
Plaats er een foto van de pomp .Kan ik het je aanwijzen! Zo'n J5 is oude techniek maar er zijn vaak veranderingen op zo'n Roto-pomp.
Het kabeltje wat ik bedoel zit tussen een element aan de ciloinderkop en reageert op warmte ervan . Dat draadje trekt aan dat hefboompje en moet in koude toestand strak gemonteerd staan .
Het heeft met de koudstart van doen en voorkomt overmatig roken . Duidelijker kan ik het niet maken.
Groet.
oké ik zal morgen eens kijken en foto nemen .
alvast nog eens Bedankt
Grt François
10 jaar
hoi punt sorry dat het zo lang heeft geduurd voor ik hier kon reageren maar het is ondertussen opgelost het was wel zo dat kabeltje van cilinderkop naar dat hefboompje zat een klemmetje op en dat zat los en daar door kon dat hefboompje niet gespannen staan en ik heb dan met de hand hefboompje in de goede richting gezet kabeltje aangespannen vast gezet en STARTEN EN GEEN ROOOOK !!!!!!
punt nog van harte Bedankt en de beste Grt François
10 jaar
Francois beter laat dan nooit . ......... De motor start nu weer als nieuw. Veel plezier er mee.
Groet Jan .
oké heb juist nog eens gestart en heel goed geen rook zo zie je maar zo een klein defect maar ja je moet het weten hé
nog eens de Grt en Bedankt François
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar