Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem met mijn Peugeot 206 CC 2.0 16V
De auto start 's ochtends heel moeilijk dit zelfde probleem doet zich ook voor met warme motor nadat de auto +- 10 minuten heeft stilgestaan.
Je moet hem doorstarten wil hij starten, als de auto eenmaal loopt loopt het als een zonnetje en de vermogen is ook goed. Als je de auto afslaat en je probeert hem gelijk weer aan te zetten doet hij het ook gelijk maar als hij ong. 10 minuten heeft gewacht start hij weer moeilijk.
Ik heb het vermoeden dat de probleem er al was bij de vorige eigenaar omdat er van de ECU naar de (groene) temperatuur sensor een nieuwe kabel is getrokken en de oude die al in de kabelboom zit is doorgeknipt.
Ik heb verder geen diagnoseapparatuur vandaar dat ik even van mensen met ervaring met deze auto's even wat advies wil voordat ik ga beginnen met een zoektocht.
De auto is altijd wel netjes in onderhoud geweest, voor mijn koop is de olie ververst ik vermoed 5W30 en de bougies heb ik zelf vervangen gelijk nadat ik de auto heb gekocht.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk is dat gedaan ivm bekend is dat kvs sensor wel lekken
de kvs loopt dan via de kabbelboom de computer in.
gevolg sensor/kabelboom/comptuer vv
mogelijk dat hij de kabelboom heeft laten zitten en rest wel vv heeft
mijn advies
bij contact af
trek de stekker bij computer los.
kijken of je daar niks te zien is wat op kvs lijkt
kvs verdampt met warmte, maar blijft soort van witte kalk nog achter.
verder kan het veel zijn
mogelijk vervuiling in motor, flesje in de tank en 2de tankbeurt nog een fles scheeld vaak veel met lopen
gasklep niet helemaal schoon meer dan bedoel ik voornamelijk stationaair toerentalregelaar
deze zit bij electrische in de klep
en met gaskabel zit er een unit extra die met stift.
kunt deze proberen te reinigen, met remreiniger
verder is deze wagen bij beurt 5w40 erin moet, alles kan er in maar peugeot heeft ooit bij deze 5w40 geadviseert om erin te doen
verder uitlezen zou fijn zijn. liefst bij dealer ivm hun software meer informatie geeft over de storing
en als je extra info wil, dan heb ik ff de laatste acht van chassisnummer nodig dan kan ik kijken wat peugeot voorschrijft bij zo'n klacht
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar