Peugeot 307: Storing katalysator, uitlaatgas en automatische versnellingsbak

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 EW

afgewerkt

fredloeff

Geplaatst door fredloeff (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zou eens beginnen om hem te laten uitlezen, zowel de motor als de bak en plaats dan even de storingscode's incl nummer hier neer..

Het loopt nu in noodloop, vandaar dat het ook weer even goed gaat als je het contact aan en uit zet.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

In 2004 was de auto nieuw en zeker niet vervuild en had je fabrieksgarantie.
Wat is er toen allemaal wel of niet aan gedaan?
Is de verkoper een Peugeot-dealer? Is er gecontroleerd of er een software-update voor deze auto is?

Erwin2907 (0), 14 jaar geleden

lijkt mij geen probleem van vervuilde klepstoterd, alhoewel deze motoren daar wel om bekend staan. Dat het probleem aan/uit is kan bijna enkel betekenen dat er een omschakeling plaatsvind in de motorsturing/ mengselsturing. Op het moment dat de auto bokkig loopt en dus de mengelsregeling wel niet goed zal zijn, gaat je katalisator naar de knoppen (heb ik ook gehad met een 307 die ik had).
Ik denk dat je de auto het beste rijdend kunt laten uitmeten en kijken wat de fuel trim waardes geven op moment van de storing.
Verder zou men de werking van de temperatuursensor/ het signaal daarvan kunnen nakijken (temp. gerelateerd probleem)

fredloeff (0), 13 jaar geleden

heb de auto laten uitlezen en kreeg het volgende als resultaat mee:
Motor:
T.s. 1e overslaan cilinder3
T.s. 2e overslaan meerdere cilinders of een willekeurige cilinder
Automaat:
T.s. code 6 storing drukregeling verschil / richtwaarde
T. code 87 indirecte storing wagensnelheid verstuurd door het ABS can. geen signaal.

Bovenstaande tekst letterlijk overgenomen van de aantekening van de garage.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat betreft de 1ste en 2de storing: de 2de is een gevolg van de 1ste en kan verschillende oorzaken hebben.
Kan een kwestie van verontreiniging zijn, alhoewel de klachten daarvan het meest optreden bij lage buitentemp.
Wat bij de oudere 2ltr. EW nog wel eens voor wil komen is een slecht werkende hydraulische klepstoter met als gevolg storing overslaande cilinder.

De storing (P06xx) drukregeling automaat kan aan 2 elektrokleppen liggen. Dit komt met enige regelmaat voor. Deze kleppen bevinden zich op het hydraulisch brein in de bak. Is het olie-nivo in de automaatbak in orde?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.