Hallo,
bij het gasgeven stottert de motor van mijn 406 break 1.8 16 v,dwz hij houd licht in tijdens het optrekken.
Als je langzamer rijd,bijvoorbeeld 50 in zijn 3e,reageert de motor erg sterk op kleine veranderingen in de positie van het gaspedaal,
als je het pedaal iets laat opkomen,is het net of zet je tijdens het rijden het contact af,en als je daarna weer gas geeft ga je met een schok voorwaarts.
Ik heb geen storingen uit kunnen lezen met de diag2000.
Ik denk zelf aan een lekkend koelwaterhuis icm een krukassensor,of de gaskleppositiesensor,maar wie weet wat voor waarden ik uit zou moeten lezen met een weerstandsmeting?
Al moet ik er bij zeggen dat ik de TPS niet verdenk,de BDP sensor is allicht een verdachte.
De bougies zijn niet zo heel oud,ik heb ze vorig jaar vervangen voor NGK's,volgens specificatie (uit de computer van Brezan)
Het brandstofverbruik is ook netjes.
De stationairloop is goed,het starten geeft ook geen problemen.
Bij de apk,welke onlangs is uitgevoerd,zijn er geen afwijkingen geconstateerd in de gemeten emissie.
De onderdruk sensor is vorig jaar reeds vervangen,en ik tank altijd bij de witte pomp,niet dat dat volgens mij iets uitmaakt,maar de vraag word snel gesteld heb ik gemerkt.
Het is geen heel ernstig probleem,al vermoed ik wel dat ik wat trekkracht mis,tegen de wind in was het al een opgave om de auto met caravan (1100 kg ) aan de trekhaak op de 80 te houden.
Ik zou graag eens wat ideeën of theoriën horen van mensen die dit probleem kennen,en er iets over kunnen zeggen.
Over een x aantal weken gaat de reis naar Z-frankrijk en dan kom ik liever niet voor verassingen te staan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al eens gedacht aan de MAP sensor?
Wellicht een scheurtje in het slangetje?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar